rushweb blog

ساخت وبلاگ

با توجه به افزایش میزان آلودگی محیط اطراف اهمیت استفاده از ماسک‌ شیمیایی و لباس ایمنی روز به ‌روز بیشتر می‌شود. حتما می‌دانید تنفس هوای آلوده می‌تواند چه آسیبی به دستگاه تنفسی و ریه‌ها وارد ‌کند. اگر از آن دسته افرادی هستید که در مشاغل صنعتی کار می‌کنید و دوست دارید همیشه سالم زندگی کنید باید استفاده از این ماسک‌ها را در برنامه‌ی روزانه‌ی خود قرار دهید و آنها را دست کم نگیرید.

آشنایی با طبقه بندی انواع ماسک شیمیایی

ماسک‌های شیمیایی هم مثل سایر وسیله‌ها از یک نوع و یک جنس ساخته نشده‌اند. برای اینکه بدانید از چه ماسکی در چه مکانی استفاده می‌شود، باید با انواع مختلف آن آشنایی پیدا کنید. برای دانستن این موضوع در ادامه همراه ما باشید.

  1. ماسک هوارسان: این ماسک‌ها برای محیط‌هایی طراحی شده‌اند که خطر کاهش اکسیژن در آنها وجود دارد. برای مثال محیط‌هایی مثل چاه‌ها، سیستم‌های فاضلاب یا هر محیط نیمه‌ بسته‌ی دیگری؛ ماسک‌های هوارسان کل صورت را می‌پوشانند و به یک شیلنگ و در بعضی مدل‌ها یک کپسول متصل‌‌اند تا بتوانند در صورت نیاز اکسیژن لازم را به فرد مورد نظر برسانند.
  2. ماسک تصفیه هوا: این مدل ماسک شیمیایی برای محیط‌هایی که آلودگی نسبتا کمی دارد استفاده می‌شود. البته این مدل چند زیر دسته دارد که به نسبت میزان آلودگی، از هرکدام در محیط‌ مناسب خودش استفاده می‌شود.

از انواع آن می‌توان به ماسک‌های حذف کننده‌ی غبار و گاز اشاره کرد.

  1. ماسک سوپاپ دار: این ماسک مخصوص محیط‌های پر از گرد و غبار و آلودگی است. زیرا در تصفیه‌سازی هوا بسیار عالی عمل می‌کند.
  2. ماسک نیم صورت: ماسکی است ساده که برای پوشاندن بینی و اطراف دهان از آن استفاده می‌شود.
  3. ماسک تمام صورت: بعضی محیط‌ها بسیار آلوده هستند و این آلودگی ممکن است حتی برای چشم و پوست مضر باشد. در این مکان‌ها از ماسک‌هایی استفاده می‌شود که بتوانند کل صورت را پوشش دهند و به‌ خوبی جلوی نفوذ آلودگی به صورت را بگیرند.

آشنایی با انواع جنس ماسک شیمیایی

همانطور که قبلا گفتیم ماسک‌های شیمیایی در انواع و جنس‌های مختلفی تولید می‌شوند. در بالا با انواع مدل‌های آن آشنا شدیم و حالا می‌خواهیم در ارتباط با جنس این ماسک‌ها توضیحاتی ارائه دهیم.

 

 

  1. اسپان باند: یک لایه‌ی پارچه‌ای مانند و نازک است که در تولید اکثر ماسک‌های ساده و فیلتردار از آن استفاده می‌شود. این لایه در جذب گرد و غبار و عدم ورود آنها به داخل ماسک بسیار عالی عمل می‌کند.
  2. کربن اکتیو: این فیلتر به خوبی گرد و غبار را به خود جذب می‌کند؛ نام دیگر آن پلی‌استر است.
  3. ملت بلون: این پارچه بیشتر برای تولید فیلتر ماسک‌ها کاربرد دارد. زیرا به خوبی ذرات نانومتری و میکروب‌ها را دفع می‌کند.
  4. فیلتراس ام اس: از این فیلتر در لابه‌لای فیلتر‌های دیگر استفاده می‌شود و تا حد زیادی جلوی عبور گرد و غبار را می‌گیرد.

کاربردهای ماسک شیمیایی در صنایع پرخطر

همانطور که قبلا گفتیم محیط اطراف ما و هوایی که در آن تنفس می‌کنیم، دارای آلودگی‌های زیادی است و استفاده از ماسک در محیط‌های آلوده نیز امری ضروری است. حالا به این فکر کنید در صنایع تولیدی که همه چیز با مواد شیمایی تولید می‌شود شاخص آلودگی هوا چگونه است.

با درک این موضوع به اهمیت استفاده از ماسک‌های شیمیایی و کفش ایمنی در این صنایع پی می‌بریم که لباس کار مخصوص در هر کاری اهمیت بسیاری دارد. فرقی نمی‌کند صنایع تولید فلزات باشد یا مواد شیمیایی و معدن؛ هر صنعتی که مواد آلاینده و گاز تولید می‌کند باعث ایجاد آلودگی می‌شود، درنتیجه استفاده از ماسک شیمیایی برای کارکنان این صنایع از موارد ضروری به‌شمار می‌آید.

ضرورت استفاده از ماسک شیمیایی

بعضی افراد با وجود اینکه در صنایع پرخطر و سرشار از آلودگی فعالیت می‌کنند اما در استفاده از ماسک شیمیایی کوتاهی می‌کنند. زیرا بر این باورند که این ماسک‌ها تاثیر خاصی روی سلامت آنها ندارند. اما باید بدانید که این باور بسیار اشتباهیست. شاید این مواد آلاینده در لحظه تاثیر منفی روی سلامت دستگاه تنفسی شما نگذارند ولی به مرور زمان مشکلات فراوانی برای شما به‌وجود می‌آورند.

از مهم‌ترین آسیب‌هایی که عدم استفاده از ماسک ایمنی می‌‌تواند داشته باشد مبتلا شدن به سرطان ریه است. پس لطفا در استفاده از آن کوتاهی نکنید.

برای افراد عادی نیز استفاده از ماسک در هوای آلوده بسیار توصیه می‌شود. اگر در شهری زندگی می‌کنید که شاخص آلودگی بالایی دارد و هر لحظه ممکن است با یک هوای آلوده و پر از گرد و غبار یا آلاینده‌‌های شیمیایی مواجه شوید سعی کنید همیشه یک ماسک در کیف خود به‌همراه داشته باشید.

 

 

جمع‌بندی

مهم‌ترین اصل در استفاده از ماسک‌ شیمایی توجه به نوع و جنس آنهاست. زیرا اگر در محیط‌های دارای گرد و غبار از یک ماسک هوارسان استفاده کنید در واقع یک کار بیهوده انجام دادید. پس قبل از تهیه‌ی ماسک از اینکه در چه مکانی و به چه منظوری می‌خواهید از آن استفاده ‌کنید آگاهی کاملی داشته باشید.

مورد بعدی که باید به آن توجه کنید مرغوب بودن جنس ماسک است. اگر از یک ماسک نامرغوب استفاده کنید که نتواند به خوبی آلودگی‌ها را دفع کند دیگر چه فایده‌ای دارد که ماسک بزنید یا نه.

شرکت ایمن کالا یکی از مراکز معتبر در تهیه و تولید انواع ماسک ایمنی و لباس ایمنی است. فقط کافی است برای تهیه این محصولات با همکاران ما تماس بگیرید و راهنمایی‌های لازم را در این خصوص دریافت کنید.

منبع: شما نیوز

rushweb blog...
ما را در سایت rushweb blog دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : rushweb rushweb بازدید : 122 تاريخ : شنبه 30 مهر 1401 ساعت: 15:19

کابینت‌ها انواع مختلفی دارند. یکی از مدل‌های آن که امروزه پرطرفدار بوده و به‌طور انبوه طراحی و تولید می‌شود، کابینت‌ پلکانی یا همان پله­ای یا کابینت های‌گلاس agt است که زیر مجموعه سبک مدرن می‌باشد. برای طراحی و ساخت آن کابینت دیواری را با عمق‌های مختلف و به‌شکل پلکانی اجرا می‌کنند. کابینت‌سازان، برای تولید و ساخت آن کابینت دیواری را به دو بخش تقسیم کرده و عمق‌های مختلفی را برای هر دو بخش تعیین می‌کنند. این کار باعث می‌شود ردیف اول و دوم هم‌ردیف با هم قرار نگیرند. این مدل به کابینت غیر هم سطح هم معروف است.

چگونگی طراحی کابینت پلکانی

در طراحی کابینت کلاسیک استفاده از این طرح‌ها مرسوم نیست اما در آشپزخانه‌های مدرن کاملاً کاربردی بوده و طراحی کابینت پلکانی زیاد اجرا می‌شود.

کابینت agt چیست؟

ای جی تی (AGT) ترکیه به یکی از بهترین و باکیفیت‌ترین ورق‌های MDF در بازار ایران و سایر کشور‌های خاورمیانه شهرت دارد و دلیل شهرت و فروش بالای این برند، همسانی کیفیت بسیار بالا و اصولی ورق‌های AGT با استاندارد‌های جهانی است. دلایل دیگر معروفیت کابینت‌های گلاس برند AGT نسبت به سایر کابینت‌های‌گلاس ام دی اف، وجود تراکم مغزی در MDF به‌علاوه به‌کاربردن روکش‌هایی بدون موج، براقی با دوام بالاست. همچنین این ورق‌ها با روکش درجه یک پی وی سی PVC)) ایجاد شده‌اند. این کابینت را در آشپزخانه‌های کوچک و بزرگ می‌توان اجرا کرد.

کابینت agt مات و براق چه تفاوت‌هایی دارند؟

  • ورق‌ ای جی تی براق نسبت به نوع مات آن کمی گران‌تر است.
  • تمیز کردن و نگهداری از کابینت AGT براق راحت‌تر است.
  • کیفیت روکش در هر دو نوع ورق مات و براق برند AGT تقریبا یکسان بوده و با یکدیگر تفاوت زیادی ندارند.
  • ورق agt در رنگ‌های تیره مانند طوسی و خاکستری مات طرفدار بیشتری دارد.

تنوع رنگ کابینت ATG

این ورق‌ها با رنگ­بندی‌ متنوعی تولید شده و به بازار عرضه می‌شود‌. از ویژگی‌های آن ثبات رنگ بوده و به‌هیچ‌وجه تغییر پیدا نمی‌کنند. رنگ سفید براق یا مات آن سفارش‌ بسیار زیادی دارد. اما مشکلی که کابینت سفیدرنگ و براق دارد این است که زودبه‌زود کثیف شده و با گذشت زمان زرد می‌شود. لازم است بدانید کابینت‌های سفیدرنگ AGT نیز رنگ­شان بادوام بوده و اصلا عوض نمی‌شود.

رنگ‌بندی ورق AGT در ۴ دسته کلی است. این دسته‌ها گروه‌های 1 پایه یا، 2، 3 و سوپرمات را تشکیل می‌دهد که هر گروه شامل انواع براق، مات، اکلیلی (متالیک) و سوپرمات می‌شود. قیمت ورق‌های گروه پایه در کف آن قرار داشته و گروه‌های 2، 3 و سوپرمات به‌ترتیبی که گفته شد، شامل هزینه بیشتری می‌شود‌.

سفید، کرم، قرمز، مشکی، طوسی و رنگ‌های طرح چوب، رنگ‌های مختلف و متنوع این ورق‌هاست‌. این ورق‌ها رنگ اکلیلی و برجسته نیز دارند. مثل سفید اکلیلی، کرم اکلیلی، مشکی اکلیلی و ... . به‌دلیل تنوع و ظرفیت بالای طیف رنگی ورق AGT، می‌توان آن‌ها را به‌صورت ترکیبی در کنار کابینت ام دی اف خام رنگ‌شده به‌کار برد.

نحوه تولید و اجرای کابینت AGT

ورق‌های ATG برای تولید وسایل مختلف به‌کار گرفته می‌شود. یکی از این وسایل کابینت آشپزخانه است. این ورق‌ها در قیاس با کابینت ام دی اف ملامینه، از کیفیت و مرغوبیت بالایی بهره‌مند می­باشد.

برای طراحی و تولید کابینت ATG از ورق‌های ام دی اف و ای جی‌ تی ترک استفاده می‌شود؛ زیرا این ورق‌ها کیفیت و دوام بسیار بالایی دارد و بنابراین، کابینت‌هایی مقاوم با طول عمر طولانی خواهیم داشت.

قیمت‌های کابینت AGT

قیمت کابینت به عوامل متفاوتی بستگی دارد‌. یکی از عوامل تعیین‌کننده قیمت کابینت AGT، نوع ورق مصرف‌شده در ساخت و اجرای آن است. پیش‌تر گفته شد این محصولات طرح، رنگ‌بندی‌ و ابعاد متنوعی دارد که در قیمت ورق‌ کابینت AGT اثر داشته و آن را معین می‌کند. همچنین جزییات اجرایی پروژه مانند جنس یراق‌آلات، یونیت و ... نیز در برآورد هزینه اثرگذار است.

از نظر برخی از افراد قیمت این کابینت‌ها بالا بوده و این را تنها عیب آن می‌دانند اما عده دیگر معتقدند این قیمت با توجه‌به کیفیت موجود، متناسب است.

مقایسه کابینت AGT با سایر کابینت­ها

کابینت تولیدشده از ورق AGT در برابر نور مستقیم خورشید مقاومت بالایی دارد. به‌همین‌دلیل دارای ماندگاری بالاتری است. همچنین در برابر ساییدگی و آسیب و خراش‌های سطحی استحکام دارد. بنابراین، دربرابر کابینت نئوکلاسیک که از چوب ساخته می‌‌شود، دارای طول عمر بالاتری است.

داشتن تنوع طرح و رنگ از دیگر ویژگی‌ کابینت‌ AGT است. در این‌حالت، برای خرید، زمینه انتخاب‌تان وسیع بوده و می‌توانید کابینتی متناسب با رنگ و طرح موردپسندتان انتخاب کنید.

ورق AGT تشکیل‌شده از دو لایه بسیار شفاف است‌ که سبب می‌شود آن‌ها را نسبت به سایر انواع کابینت‌ها، راحت‌تر نظافت کرد. برای تمیزکردن آن از مواد شوینده، شیمیایی و پاک‌کننده‌های قوی نباید استفاده کنید؛ زیرا استفاده از این مواد، به سطح کابینت آسیب می‌زند.

جمع‌بندی

در این مقاله مزایا و معایب کابینت ATG بیان شد. برای خرید به ویژگی‌های آن مانند کیفیت بالا، استحکام زیاد، تنوع رنگ و طرح، نظافت آسان و هزینه بالا و همچنین دانش، تجربه، مهارت، دقت، سلیقه و سرعت عمل کابینت‌ساز در طراحی و اجرای کابینت موردنظرتان توجه داشته باشید تا بتوانید خریدی متناسب با نیازتان داشته باشید. کابینت بازار برای داشتن آشپزخانه ای لوکس و زیبا به شما کمک می‌کند تا با بهترین قیمت زیباترین آشپزخانه را داشته باشید فقط کافی است با شماره تماس هاس 22314022-021 و 09122238608 تماس بگیرید و یا به سایت https://cabinetbazar.ir/ مراجعه کنید.

منبع: اکو نیوز

rushweb blog...
ما را در سایت rushweb blog دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : rushweb rushweb بازدید : 154 تاريخ : شنبه 30 مهر 1401 ساعت: 14:50

الیاف استفاده شده در لباس کار از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. برای دانستن دلیل این اهمیت ابتدا باید بدانیم چرا از لباس کار استفاده می‌شود؟ یکی از از ضروری‌ترین کارهایی که در محیط کار باید انجام داد استفاده از لباس و کلاه ایمنی است. زیرا این عمل باعث محافظت از کارکنان و عوامل مجموعه در مقابل حوادث غیر مترقبه است. همچنین این لباس‌ باید دارای ویژگی‌هایی باشد که از افراد در مقابل آلودگی‌های محیطی نیز حافظت کند. زیرا مکان‌های صنعتی به‌دلیل استفاده از مواد شیمیایی همواره سرشار از آلودگی محیطی هستند.

 

 

ویژگی‌هایی که این لباس باید داشته باشد در دو مورد خلاصه می‌شود. یکی طراحی درست لباس کار و دوخت صحیح آن به‌گونه‌ای که تمام نیازهای مراقبتی از افراد در آن رعایت شود. دوم پارچه‌ی انتخاب شده برای تولید لباس از الیاف با کیفیت تهیه شده باشد.

الیاف مورد استفاده در دوخت لباس ایمنی

  • همانطور که گفته شد استفاده از الیاف مناسب در تولید لباس کار اهمیت ویژه‌ای دارد. در اینجا فناوری به‌روز نساجی اهمیت ویژه‌ای پیدا می‌کند. برای تولید لباس و کلاه کار ایمن باید از مواد اولیه‌ی با‌کیفیت و مناسب استفاده کنیم که در ادامه به شرح آنها می‌پردازیم:
  • از سری پارچه‌های مناسب که بهتر است برای دوخت لباس کار مورد استفاده قرار بگیرند می‌توان به پارچه‌های بافته یا غیر بافته، پارچه‌های روکش‌دار و چند لایه، مواد کامپوزیت و مواد نساج کامپوزیت تقویت شده، پارچه‌های بدون سیم، و پارچه‌های بافتنی اشاره کرد.
  • از موارد مهم‌ دیگر که در تولید لباس کار دارای اهمیت است جنس نخ مصرف شده برای ‌آنهاست. این نخ‌ها باید خصوصیات هر فیبر را مشخص کند. الیاف با توجه به ویژگی‌هایی که دارد به چند دسته تقسیم می‌شود.
  1. الیاف معدنی که کارایی بالایی دارد مثل آزبست، فیبر کربن و فیبر شیشه.
  2. الیاف مصنوعی که از نظر مکانیکی عملکرد بالایی دارد.
  3. الیاف ارگانیک که در تهیه‌ی لباس‌های نسوز و ضد آتش کاربرد دارد.
  • نوع دوخت و تهیه‌ لباس نیز که مرحله‌ نهایی در تولید لباس کار ایمن است.

 

 

 

استفاده از لباس کار چه مزایایی دارد

یک لباس کار کامل درواقع شامل لباس ایمنی کلاه ایمنی است و استفاده از آن‌ها در محیط کار مزایای زیادی دارد که در ادامه به شرح آنها می‌پردازیم.

  • حفاظت از افراد در برابر حریق و اشتعال
  • حفاظت از افراد در مقابل سرما و گرما
  • حفاظت از افراد در برابر عوامل بیولوژیکی
  • حافظت از افراد در برابر مواد شیمیایی
  • حافظت از افراد در برابر ضربه‌های مکانیکی
  • حافظت از افراد در برابر اشعه‌های خطرناک

مهم‌ترین خصوصیات کلاه ایمنی

استفاده از کلاه ایمنی برای همه‌ی کارکنان ضروری است. این کلاه به‌ گونه‌ای طراحی شده که افراد را از خطرات احتمالی ایمن نگه‌دارد. معمولا کلاه‌های ایمنی دارای ویژگی‌های مشترک هستند که در همه‌‌ی انواع آن باید رعایت شود.

جنس کلاه از مهم‌ترین خصوصیات آن است. در محیطی که هر لحظه ممکن است جسم سخت و سنگینی از بالا به پایین پرت شود، باید از کلاهی استفاده کرد که بتواند در مقابل این ضربه از فرد محافظت کند. به بیان ساده‌تر جنس این کلاه باید دارای استحکام بالایی باشد و به خوبی بتواند ضربات سنگین را تحمل کند.

 

 

مهم ترین ویژگی‌های لباس‌ ایمنی

ویژگی‌های لباس ایمنی بسته به محلی که قرار است در آن مورد استفاده قرار گیرند متفاوت است. به‌عنوان مثال در محیطی که حرارت خیلی بالاست باید لباسی در نظر گرفته شود که در تولید پارچه‌ی آن از درصد بالای پنبه استفاده شده باشد. زیرا پنبه مانند تهویه عمل می‌کند و حرارت را به‌گردش درمی‌‌آورد. این کار باعث می‌شود کمترین آسیب به بدن فرد وارد شود.

لباس ایمنی به‌ گونه‌ای طراحی شده‌است که بتواند از کل بدن و دست و پاها محافظت کند. این لباس به دو صورت تولید می‌شود که همان لباس‌های یک تکه و دوتکه (بیلررسوت) نامیده می‌شود. در تولید این البسه معمولا از الیاف طبیعی و یا ترکیبی از الیاف طبیعی و مصنوعی استفاده می‌شود. البته در بعضی موارد فقط از الیاف مصنوعی و شیمیایی استفاده می‌کنند که این موارد بستگی به محل استفاده از لباس تولید شده دارد.

همانطور که گفته شد استفاده از نوع و جنس لباس بستگی به محیط کاری و حتی فصول مختلف سال دارد. به‌عنوان مثال لباس‌های عایق سرما برای محیط‌های سرد و سردخانه‌های مرطوب تولید شده است. برای محیط کوره از لباس‌های نسوز و ضد آتش استفاده می‌شود. برای محیط‌های خیلی گرم الیاف مخصوصی وجود دارد که با پوشش آلومینیومی می‌تواند اشعه‌ی مادون قرمز را حدود 90 درصد بازگرداند. این لباس‌ها برای کار در نزدیکی کوره و محیط‌های حرارتی مناسب هستند.

جمع بندی

شرکت ایمن کالا با تجربه چندساله‌ای که در زمینه طراحی و تولید لباس کار دارد، توانسته رقابت مناسبی در این زمینه با شرکت‌های دیگر داشته باشد. شما برای سفارش و خرید انواع لباس کار و تجهیزات ایمنی می‌توانید با شماره‌های موجود در وب‌سایت ما تماس بگیرید و در این زمینه از مشورت و راهنمایی‌های جامع و کامل همکاران ما نیز بهره‌مند شوید.

فروشگاه ما با توجه به سابقه بسیار عالی و درخشانی که در زمینه تولید و فروش لباس کار دارد، در زمینه ارائه انواع خدمات با کیفیت عالی و قیمت مناسب به کارفرماها، مدیران کسب و کار، مدیران کارخانه‌جات، بیمارستان‌ها، معادن، شرکت نفت، شرکت‌های صنعتی، افراد فعال در امر حراست، کارگران، مهندسان و دیگر موارد مجرب است.

منبع: قطره

rushweb blog...
ما را در سایت rushweb blog دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : rushweb rushweb بازدید : 99 تاريخ : پنجشنبه 28 مهر 1401 ساعت: 14:37

در ‌محیط‌های کاری همواره امکان دارد اتفاق ناگواری رخ دهد. به‌ همین منظور استفاده از عینک ایمنی و کلاه ایمنی در این محیط های خطرناک امری ضروری است. اگر همه‌ی کارکنان از لباس، عینک و کلاه ایمنی استفاده کنند خطرات ناشی از برق گرفتی، برخورد اجسام به سر و چشم، ریزش سنگ و… به حداقل می‌رسد. زیرا این ابزار جلوی آسیب دیدن شدید افراد را می‌گیرند.

حال می‌خواهیم درباره‌ی کلاه ایمنی و کاربرد آن صحبت کنیم. شاید متوجه شده باشید که این کلاه در رنگ‌های مختلفی تولید می‌شود، با دانش ساده از شناخت این رنگ‌ها می‌توانید به‌راحتی کاربرد هرکلاه را متوجه شوید و همچنین سمت کارکنان را نیز تشخیص دهید.

 

 

آیا معنی رنگ کلاه ایمنی متفاوت است؟

در واقع تعریف دقیق و جامعی برای رنگ کلاه ایمنی از سوی سازمان‌ جهانی بهداشت و سلامت داده نشده است ولی استفاده از رنگ‌های متفاوت در مشاغل و سمت‌های مختلف هرکدام معنی خاص خود را دارد. اگر علاقه‌مند به شناخت این رنگ‌ها هستید با ما همراه باشید.

کلاه ایمنی قرمز رنگ

قرمز همیشه به معنی رنگ خطر و شرایط اضطراری بوده است. در کلاه‌های ایمنی نیز برای همین منظور استفاده می‌شود. رنگ قرمز یکی از رنگ‌های مهم در این کلاه‌ به‌شمار می‌آید. اگر توجه کرده باشید افرادی که در حوزه‌های پرخطر مثل اطفاء حریق و آتش‌نشانی فعالیت می‌کنند از کلاه قرمز استفاده می‌کنند.

کلاه ایمنی سبز رنگ

سبز نمادی از ایمن بودن است به همین دلیل نیروهای بازرس و ناظر که از یک طرف اداره ی مخصوص فرستاده می‌شوند و وظیفه دارند از پروژه دیدن کنند و سطح امنیتی آن را بسنجد از کلاه سبز استفاده می‌کنند.

کلاه ایمنی سفید رنگ

رنگ سفید یک رنگ خنثی است و در همه ی مشاغل می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرید. اما باید بدانیم که این رنگ برای چه کسانی در پروژه قابل استفاده ‌است. درواقع این کلاه برای کارکنانی که سمت و مقام آنها از نیروهای معمولی بالاتر است کاربرد دارد. برای مثال مهندسان یک پروژه‌ی ساختمانی از کلاه سفید استفاده می‌کنند و کارگران آن پروژه از رنگی دیگر.

کلاه ایمنی قهوه‌ای رنگ

رنگ قهوه‌ای را می‌توان یک رنگ جهانی دانست زیرا همه‌ی جای دنیا از آن استفاده می‌کنند. این رنگ برای افرادی که تخصص آنها جوشکاری است قابل استفاده می‌باشد.

کلاه ایمنی مشکی رنگ

رنگ مشکی برخلاف گذشته و قدمتی که دارد، امروزه خیلی مورد استفاده قرار نمی‌گیرد. این رنگ علاوه بر اینکه خیلی کم استفاده می‌شود؛ نشان‌دهنده‌ی هیچ سمت و جایگاه شغلی نیز نمی‌باشد. شاید همین نداشتن معنی باعث عدم استفاده از آن شده باشد.

کلاه ایمنی نارنجی رنگ

اگر در ایران زندگی می‌کنید حتما بیشتر از هر رنگ دیگری کلاه‌های نارنجی رنگ را دیده اید. حدس اینکه این کلاه بیشتر برای کدام دسته از مشاغل استفاده می‌شود خیلی سخت نیست. همانطور که حدس زدید باید بگویم که بله این رنگ مخصوص قشر زحمت کش کارگر است. کارگران ساختمانی و همچنین کارکنانی که در جاده ‌ها مشغولند باید حتما از این کلاه نارنجی رنگ استفاده کنند.

 

دلیل اهمیت ویژه ‌ی رنگ نارنجی قابلیت دید بالای این رنگ در روز و شب است. این ویژگی بخصوص برای کارکنانی که مجبورند شبانه در جاده و خیان‌ها مشغول کار باشند می‌تواند تا حد زیادی مفید باشد و احتمال خطراتی مثل تصادفات جاده‌ای را تا حد زیادی کاهش دهد. درواقع نماد کلاه نارنجی احتیاط است.

کلاه ایمنی زرد رنگ

رنگ زرد نیز مانند رنگ نارنجی بسیار پرکاربرد است. این رنگ وقتی با رنگ سفید همراه می‌شود بسیار پرکاربردتر است. درست است که همه ی کارگران می‌توانند از کلاه زرد استفاده کنند، اما بیشتر توسط کارکنانی مورد استفاده قرار می‌گیرد که با ماشین و ابزارآلات سنگین سروکار دارند.

کلاه ایمنی صورتی رنگ

استفاده از این رنگ کلاه در هیچ جای دنیا راج نیست ولی معنی جالی دارد. این کلاه به معنی مجازات برخی از کارکنان است. قابل ذکر است که در بعضی از کشورها از این رنگ برای مجازات استفاده می‌شود.

کلاه ایمنی آبی رنگ

این رنگ بیشتر برای مشاوران فنی در کارهایی نظیر جاده‌سازی و ساختمان‌سازی مورد استفاده قرار می‌گیرد. از کاربردهای دیگر رنگ آبی می‌توان به استفاده از آن برای کارگران و کارمندانی که به‌صورت موقت در یک پروژه استخدام شده اند اشاره کرد.

کلاه ایمنی خاکستری رنگ

این رنگ برای هیچ‌کدام از مسئولین و کارکنان پروژه استفاده نمی‌شود و فقط در صورتی که یک بازدیدکننده عمومی بخواهد از پروژه دیدن کند لازم است از کلاه خاکستری رنگ استفاده کند.

 

 

جمع بندی

حتما تا اینجا به اهمیت استفاده از لباس ایمنی شامل لباس، عینک و کلاه ایمنی پی برده‌اید. در اکثر مواقع استفاده از این تجهیزت ایمنی تا حد زیادی جلوی یک فاجعه را می‌گیرد. در محیط‌های کاری خطر همواره کارکنان را تهدید می‌کند و سهل انگاری در استفاده از لباس‌های ایمنی ممکن است باعث به‌وجود آمدن اتفاقات غیر قابل جبران شود. پس چه خوب است اگر قبل از هر چیزی به فکر سلامت خود باشید. تنها با تهیه‌ لباس، عینک و کلاه ایمنی تا حد زیادی سلامت خود را تضمین کنید.

شرکت ایمن کالا به‌عنوان یک مرکز پیشرو در این خصوص، بهترین انواع وسایل ایمنی را در اختیار مشتریان قرار می‌دهد و همواره سعی دارد این محصولات را با بهترین کیفیت ارائه دهد.

منبع: پارس مگ

rushweb blog...
ما را در سایت rushweb blog دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : rushweb rushweb بازدید : 106 تاريخ : پنجشنبه 28 مهر 1401 ساعت: 14:20

شیر برقی از انواع شیرهای کنترل ولو بوده و از طریق انرژی الکتریکی، نیرو و الکترومغناطیس کنترل می‌شود و حاوی یک سلونوئید هستند و از یک سیم‌پیج الکتریکی یا کویل با یک هسته فرومغناطیسی محرک در مرکز آن تشکیل شده است.

 

 

جریان الکتریکی در کنترل ولو

جریان از طریق سیم‌پیچی که در شیر برقی تعبیه شده یک میدان ایجاد می‌کند که این یک نیروی رو به بالا به پیستون وارد کرده که این نیرو برای بستن و باز کردن آن استفاده می‌شود.

به‌طور کلی ساختار و عملکرد این وسیله یعنی بسته شدن و باز شدن محل عبور سیال از طریق نیروی الکترومغناطیس و الکتریکی انجام می‌پذیرد.

شرایط استفاده از شیر برقی

برای استفاده از این وسیله باید به این نکات توجه کرد:

عملکرد شیر می‌تواند در دو حالت NO(Normally Open) یا NC (Normally Close) باشد.

اگر شیر برقی فعال نباشد و انرژی به آن وارد نشود یا اصطلاحا در حالت Normally Open باشد در همان حالت به‌صورت باز و اگر در حالت Normally Close قرار بگیرد در همان حالت به‌صورت بسته می‌ماند. هنگامی که انرژی الکتریکی به شیر داخل شود، این انرژی وارد سلونوئید شده و میدان الکترومغناطیسی تشکیل می‌دهد که این میدان باعث به‌وجود آمدن یک کشش مغناطیسی با پیستون می‌شود. این جاذبه مغناطیسی باعث حرکت آن شده و بر نیروی فنر قرار داده شده در داخل شیر (D) غلبه می‌کند.

شیر برقی دو راهه

این وسیله دو پورت ورودی و خروجی دارد. سمت حرکت و ورود جریان برای صحت کارکرد آن مهم است. به‌همین علت یک فلش جهت تعیین ورودی و خروجی برای نشان دادن جهت جریان بر روی آن درج می‌شود. برای بستن دهانه یا باز کردن آن از شیر دو راهه استفاده می‌کنند.

همچنین بخوانید با بهترین مرکز مشاوره و روانشناسی در شمال تهران آشنا بشوید

سلونوئید ولو سه راهه

سلونوئید ولو سه راهه 3 درگاه اتصال دارد. معمولا در دو حالت قرار گرفته و جریان را بین دو مدار منتقل می‌کند. این وسیله برای مخلوط یا توزیع پروسه، و بستن یا باز کردن استفاده می‌شود.

 

 

  • صرفا برای استفاده در گازهای خالص و تمیز و همچنین مایعات به‌کار گرفته می‌شود.
  • اختلاف فشار برای ایجاد عملکرد مناسب لازم است.
  • سلونوئید ولو جهت مخلوط کردن یا توزیع فرآیند با دو یا چند ورودی و خروجی، باز کردن، بستن و دوز کردن (Dose) استفاده می‌شود.
  • راندمان سریع
  • در شیر برقی مواردی برای تایید گاز، جداسازی پروسه، لغو دستی و ATEX و دیگر موارد وجود دارد.
  • داغ کردن در این وسیله نرمال بوده چرا که برای ماندن و یا تغییر موقعیت انرژی لازم دارد.
  • این وسیله در کارواش، وکیوم، آبیاری، هوای فشرده و گرمایش کاربرد دارد.

عملکرد شیر برقی

بدنه شیر و سلونوئید دو بخش تشکیل دهنده این وسیله هستند. خود سلونوئید یک Plunger(E) دارد که آن از یک سیم‌پیچ القایی الکترومغناطیسی در اطراف یک هسته آهنی در مرکز، تشکیل شده است.

تقسیم‌بندی انواع شیرهای برقی بر اساس حالت اولیه باز(NC) یا بسته (NO)

این وسیله دو حالت اولیه دارد که در ادامه به شرح آنها می‌پردازیم.

شیر برقی NC (Normally Close)

در این حالت دریچه شیر زمان قطع جریان بسته خواهد شد و سیال فرآیندی توان جریان یافتن را نخواهد داشت.

زمانی‌که انرژی الکتریکی وارد سلونوئید ولو می‌شود یک میدان الکترومغناطیسی می‌سازد که این باعث غلبه نیروی فنر بر پیستون شده و آن را بالا برده و از این طریق مسیر عبور فرآیند باز خواهد شد.

شیر برقی NO (Normally Open)

در حالت NO زمان قطع جریان برق دریچه شیر برقی باز شده و سیال فرآیندی توان عبور از آن را پیدا می‌کند. زمانی که جریان برق به سیم‌پیچ ارسال شود میدان الکترومغناطیسی ساخته می‌شود که این باعث غلبه فنر بر پیستون شده و آن را به سمت پایین برمی‌گرداند و مسیر عبور سیال فرآیندی را می‌بندد.

شیر برقی Bi-stable

می‌توان شیر Bi-stable را با منبع تغذیه لحظه‌ای سوئیچ نمود که بدون هیچ نیرویی در همان حالت باقی بماند. برای این شیر برقی دو حالت NO یا NC کاربردی ندارد چرا که باقی ماندن آن در حالت فعلی با به‌کار بردن سوئیچ قبلی منبع انجام می‌شود. اگر نیازی به تغییر حالت آن باشد می‌توان جریان الکتریکی را به کار برد در غیر این‌صورت هیچ نیازی به جریان ندارد.

کاربردهای شیر برقی

این وسیله در زمینه‌ی استفاده‌های خانگی و مصارف صنعتی کاربرد دارد:

  • انتقال معکوس جریان سردکننده در سیستم‌های سرمایشی
  • نظارت خودکار بر سیستم‌های آبیاری
  • کنترل حرکت آب در ماشین‌های لباسشویی و ظرفشویی
  • کنترل فشار هوا در وسایل تهویه مطبوع
  • قفل درب‌های خودکار
  • کنترل جهت، فشار و جریان مایع در تجهیزات دندان‌پزشکی و پزشکی
  • نظارت بر وردی و خروجی آب در مخزن‌های آب
  • وسایل نظافت صنعتی

جمع‌بندی

شیر برقی مخصوص کنترل ولو، در بسیاری از صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. این وسیله یکی از ابزارهای دقیق برای کنترل جریان مواد مختلف در بسیاری از محصولاتی است که ما به طور مداوم از آنها استفاده می‌کنیم.

شرکت ای شاپ صنعت یکی از مراکز برتر در تولید این ابزار است که تجربه بالایی در زمینه تامین تجهیزات برای صنایع نفت و گاز، پتروشیمی، صنایع فولاد و معدنی، نیروگاهی، سیمان، صنایع غذایی، صنایع آب و فاضلاب و موارد دیگر دارد.

منبع: تک تیپ

rushweb blog...
ما را در سایت rushweb blog دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : rushweb rushweb بازدید : 225 تاريخ : پنجشنبه 28 مهر 1401 ساعت: 14:12

متراژ کابینت را بر اساس یک‌ متر طول محاسبه می‌کنند که این یک‌ متر طول، یک متر کابینت زمینی و یک متر کابینت هوایی را شامل می‌شود. کابینت  mdf نقش بسیار مهمی در زیبایی خانه و به­خصوص آشپزخانه دارد. همچنین تعداد و سبک طراحی آن در میزان نظم آشپزخانه تاثیر قابل توجهی دارد. به‌گونه‌ای که اگر تعداد و اندازه کشو و قفسه‌ها کم و کوچک باشد، باعث بهم‌ریختگی بسیار زیاد آشپزخانه و آشفتگی خاطر ساکنان خواهد شد. طرح، تعداد و ابعاد قفسه‌ و کشوها باید استاندارد بوده و باتوجه به نیاز مشتری طراحی و ساخته شود‌.

 

 

نحوه تعیین متراژ کابینت mdf

برای کسب اطلاعات راجع‌به محاسبه متراژ کابینت، باید در وهله اول اصطلاحات معروف در این زمینه را بشناسیم. دیواره یا چهارچوب آن را که اغلب با ام‌دی‌اف سفیدرنگ می‌سازند، یونیت می‌گویند. متراژ کابینت را بر اساس یک‌ متر طول محاسبه می‌کنند که این یک‌متر طول، یک متر کابینت زمینی و یک متر کابینت هوایی را شامل می‌شود.

۶۰ درصد هر متر طول، متعلق به زمینی است و ۴۰ درصد آن به کابینت هوایی تعلق دارد. به بیانی ساده‌تر کل یک ­متر زمینی و یک متر هوایی، یک ­متر کابینت را تشکیل می‌دهد.

شصت‌درصد زمینی + چهل‌درصد هوایی= مجموعا صد درصد‌؛ یک‌متری که گفته‌شد، دو عدد دیواره کناری، کف، اتاق و درب را شامل می‌شود.

یک متر قفسه دربرگیرنده این موارد است:

• یک‌ متر یونیت زمینی و یک متر یونیت دیواری (هوایی)

• درب یونیت

• صفحه کابینت به طول یک‌ متر

• یک ‌متر تاج، زیرچراغی و یک ‌متر پاخور یا پایه استیل

• جک پمپی یا ساعتی

• دستگیره

• کلیه یراق

• ریل ساچمه‌ای

 

 

ابعاد استاندارد کابینت mdf

کابینت هم مانند هر ساختار دیگری دارای اندازه و مقیاس استاندارد است.

مدل زمینی با ۵۷ سانتی‌متر عمق و ۷۲ سانتی‌متر ارتفاع، استاندارد خواهد بود. (وقتی‌که پایه و صفحه اضافه شود، ۹۰ سانتی‌متر خواهد شد، اما ارتفاع یونیت زمینی همچنان ۷۲ خواهد بود.)

کابینت هوایی درصورت داشتن ۳۰ سانتی‌متر عمق و ۷۰ سانتی‌متر ارتفاع، استاندارد است‌.

دلایل اندازه‌گیری اشتباه متراژ کابینت mdf

مشکلی که همیشه پیش ‌می‌آید، وجود تفاوت میان متراژ به‌دست‌آمده توسط شما و متراژی است که سازنده بیان می‌کند؛ و بیشتر سفارش‌دهندگان با این مسئله مواجه شده سردرگم می‌شوند.

اشتباه اول به­دلیل ندانستن ابعاد استاندارد و جزییات آن است؛ اگر استاندارد یونیت قفسه­های زمینی که دارای ابعاد (عمق ۵۷ ارتفاع ۷۲) و هوایی (عمق ۳۰ و ارتفاع ۷۰) است رعایت نشود، اندازه‌گیری درست نخواهد بود و در این ‌صورت ابعادی اضافه‌ می‌شود، بنابراین کابینت‌ ما غیراستاندارد خواهد شد.

اشتباه بعدی عدم محاسبه درب نما است. قسمت‌هایی از کابینت را که با درب همرنگ با درب کابینت پوشش می‌دهند، درب نما می‌گویند. گاهی سفارش‌دهندگان در محاسبه دچار اشتباه شده و درب نما را اندازه‌گیری نمی‌کنند.

نحوه محاسبه درست متراژ و قیمت کابینت mdf

اگر یونیت‌های زمینی و هوایی استاندارد باشند با ضریب یک محاسبه می‌شوند و شما می‌توانید به‌راحتی قیمت آن را تعیین کنید‌، البته قیمت به‌دست‌آمده بدون محاسبه هزینه درب نما و سایر جزئیات خواهد بود.

کابینت‌های ایستاده یا سوپرمارکت‌ها و آنهایی که در بالای کاور یخچال قرار دارند، به‌دلیل داشتن عمق بالای ۴۵ سانتی‌متر جزء مدل زمینی می‌باشند و براساس ضریب آن، برآورد می‌شوند.

دو نکته در اندازه‌گیری بسیار مهم است؛ مورد اول توجه داشتن به ابعاد یونیت و نکته بعدی، درنظر داشته باشید عمق قفسه­­­­­ها باعث تغییر در ضرایب می‌شود. همچنین درصورتی که در متراژ زمینی گاز مبله قرار داشته باشد، میزان طول کابینت زمینی کم می‌شود؛ و اندازه استاندارد برای آن‌ ۹۵ سانتی‌متر است.

 

 

نقش ماشین لباس‌شویی و ظرف‌شویی در اندازه‌گیری کابینت mdf

اکثر کابینت‌سازان ماشین ظرف‌شویی و لباس‌شویی را در بین دو یونیت تعبیه می‌کنند. این کار در گذر زمان سبب می‌شود صفحه آن خم بشود. بهتر است برای ماشین لباس‌شویی و ظرف‌شویی یونیت‌های جلوباز قرار داده شود تا زیبایی و استحکام کابینت تامین شود. اگر به استفاده از یونیت در این دو آیتم نیاز ندارید، می‌توانید مثل گاز مبله متراژ را از طول کشوها کم کنید.

بهتر است برای این ‌دو ماشین، کاور طراحی شود؛ زیرا استفاده از کاور عمر مفید کابینت را افزایش می‌دهد. اما درصورتی‌که شما نیازی به کاور این دو مورد نداشتید می‌توانید آن را در جدول محاسبات وارد نکنید.

ابعاد اصولی و استاندارد برای جایگاه ماشین‌های ظرف‌شویی و لباس‌شویی ۶۵ سانتی‌متر است که باید در زمان طراحی و اندازه‌گیری در نظر گرفته شود.

روش محاسبه متراژ و قیمت کابینت mdf اپن

در اپن از هر چهارسو ام‌دی‌اف رنگی به‌کار می‌رود که ضریب بالاتری نسبت به درب نماهای دیگر دارد. اپن‌ها معمولا چهار دیواره دارند. (گاهی دیواره‌های درونی، صفحه، طبقه و … نیز دارند). قیمت کانتر یا پیشخوان به سبک طراحی‌ آن بستگی دارد.

نقش ویترین در کابینت mdf

ویترین هم مانند اپن چهارسو قفسه رنگی دارد که اضافه کردن المان­های لوکس مثل آینه و شیشه باعث بیشتر شدن ضریب آن می­شود.­

جمع‌بندی

سبک طراحی، رنگ، اندازه و تعداد کابینت mdf در زیبایی و نظم‌ و ترتیب کل فضای خانه تاثیر ویژه‌ای دارد. برای اندازه‌گیری باید به مواردی مانند مدل اجاق گاز، ماشین لباس‌شویی و ظرف‌شویی، اپن و ... توجه داشته باشید.

برای خرید کابینت در انواع مختلف از جمله کابینت نئوکلاسیک، کابینت های گلاس، کابینت ممبران و دیگر کابینت ها می‌توانید به سایت https://cabinetbazar.ir/   مراجعه کنید. مشاوران کابینت بازار شما را در طراحی و خرید کابینت راهنمایی می‌کنند تا با طبق سلیقه و بودجه خود بهترین خرید را داشته باشید. برای تماس با کابینت بازار‌ با شماره تماس های 22314022-021 و 09122238608 در تماس باشید تا بصورت رایگان مشاوران شما را راهنمایی کنند.

​منبع: خبر فوری

rushweb blog...
ما را در سایت rushweb blog دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : rushweb rushweb بازدید : 174 تاريخ : پنجشنبه 28 مهر 1401 ساعت: 13:57

قبل از پرداختن به مبحث پارتیشن های آلومینیومی اداری و مزایای آن ها لازم است کلمه پارتیشن را تعریف کنیم. پارتیشن درواقع یک نوع جداکننده فضا محسوب می شود و فضا را به بهترین نحو تقسیم بندی می کند. پارتیشن ها در انواع مختلف تاشو, ثابت و یا جمع شونده ساخته می شوند. پارتیشن ها یک مزیت بسیار مهم دارند و آن تقسیم بندی و استفاده درست و مفید از فضا خصوصا فضاهای حداقلی است. پارتیشن آلومینیومی نیز یکی از انواع پارتیشن ها است که دارای مزایای بسیاری نسبت به سایر انواع پارتیشن ها است و یک انتخاب عالی برای پارتیشن بندی فضای ادارات محسوب می شود.

 

 

انواع پارتیشن

پارتیشن ها در انواع طرح ها و ابعاد مختلف متناسب با فضای مورد نظر ساخته می شوند و مواد اولیه در ساخت آن ها متفاوت است. پارتیشن ها از لحاظ مواد اولیه و متریال استفاده شده در ساخت آن ها به پارتیشن های شیشه ای، آلومینیومی یا فلزی، ام دی اف، چوبی، ترکیبی و … تقسیم بندی می شوند. از لحاظ تعداد جداره نیز به پارتیشن های تک جداره و دو جداره تقسیم بندی می شوند.

پارتیشن آلومینیومی اداری

استفاده از پارتیشن های آلومینیومی در محیط اداری برای تقسیم بندی فضا یک انتخاب مقرون به صرفه و اقتصادی است که امروزه طرفداران بسیاری دارد و اغلب مردم برای جداسازی و تقسیم بندی محیط های تجاری، اداری و … از پارتیشن های آلومینیومی بهره می گیرند.

انواع پارتیشن آلومینیومی

پارتیشن های آلومینیومی در دو نوع پارتیشن های تک جداره و دو جداره ساخته می شوند.

پارتیشن آلومینیومی تک جداره

در طراحی و ساخت پارتیشن های تک جداره اسکلت و فرم کلی کار از آلومینیوم ساخته می شود و از شیشه و ام دی اف برای پر کردن فضای خالی آن استفاده می شود. قطر پارتیشن های تک جداره 4 الی 6 سانت است.

پارتیشن آلومینیومی دو جداره

پارتیشن آلومینیومی دو جداره در طراحی و ساخت پارتیشن های دو جداره برای جلوگیری از نفوذ حرارت، صدا و … از نوار هایی که نقش پر کننده را دارند و بی رنگ هستند بین دو لایه استفاده می شود.

مزایای پارتیشن آلومینیومی اداری

پارتیشن آلومینیومی ادارای دارای آپشن ها و فوایدی از جمله استحکام و دوام بالا، قیمت مناسب و مقرون به صرفه، جذابیت، ساخت نصب آسان و سریع، عایق صدا، مقاومت بالا، استفاده مفید و درست از حداقل فضا، سبک، مقاوم در مقابل رطوبت، زنگ زدگی، ضربه و … است که آن را از سایر پارتیشن ها متمایز کرده و موجب روی آوردن بسیاری از مردم به خرید و استفاده این نوع پارتیشن شده است.

  • استحکام و دوام بالا: اولین و مهم ترین مزیت پارتیشن آلومینیومی استحکام بالای آن است. این گونه پارتیشن ها طول عمر و دوام بالایی دارند که قابلیت استفاده در طولانی مدت دارند و خراب نمی شوند.
  • قیمت مناسب و به صرفه: قیمت پارتیشن های آلومینیومی به عواملی مانند متراژ فضا، ابعاد و اندازه پارتیشن و … بستگی دارد اما به طور کلی قیمت پارتیشن های ادارای آلومینیومی مقرون به صرفه و مناسب است.
  • تنوع طرح و مدل: پارتیش های آلومینیومی در طرح ها و مدل های مختلف متناسب با سلیقه شما ساخته می شوند. با توجه به فضای داخلی اداره یا مکان مورد نظر و نوع سبک و دکوراسیون داخلی فضا می توانید مدل مورد نظر خود را برای ساخت سفارش دهید.
  • زیبایی و جذابیت بالا: یکی دیگر از مزایای پارتیش های آلومینیومی زیبایی و جذابیت آن است که باعث شده توجه بسیاری از مشتریان به سمت آن جلب شود. استفاده از پارتیشن های آلومینیومی در محیط ادارای جذابیت و زیبایی خاصی به محیط و فضا می بخشد.
  • ساخت آسان و سریع: ساخت پارتیشن های آلومینیومی بسیار ساده تر و راحت تر از دیگر روش ها برای جدا کردن و تقسیم بندی فضا است و زمان کمی را می گیرد. نصب پارتیشن ها نیز توسط افراد ماهر به راحتی صورت می گیرد.
  • استفاده مفید از فضا: با استفاده از پارتیشن های آلومینیومی برای تقسیم بندی فضا از حداقل فضایی که در اختیار داریم می توانیم استفاده ای مفید داشته باشیم.
  • عایق صدا: پارتیشن آلومینیومی از ورود سر و صدای اضافی جلوگیری می کند و عایق خوبی در برابر صدا است بنابراین بهترین گزینه برای اجرا در ادارات است و آرامش و سکوت لازم را در محیط اداری فراهم می کند.
  • مقاومت بالا: پارتیشن آلومینیومی در برابر رطوبت، زنگ زدگی، ضربه و … مقاومت بالایی دارد.

 

 

سخن پایانی

اکنون که با پارتیشن های آلومینیومی اداری و مزایای آن به طور کامل آشنا شدید پیشنهاد می کنیم جهت سفارش و خرید انواع پارتیشن های آلومینیومی اداری تک جداره و دو جداره به سایت www.parchinco.com مراجعه کنید. سایت پرچین عرضه کننده انواع پارتیشن های آلومینیومی اداری با کیفیت و مقرون به صرفه است که می تواند منبعی تضمینی و مطمئن برای خرید پارتیشن های مختلف باشد.

منبع: بلد شیم

rushweb blog...
ما را در سایت rushweb blog دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : rushweb rushweb بازدید : 96 تاريخ : دوشنبه 18 مهر 1401 ساعت: 20:09

یکی از دستگاه های مولد برق که کاربرد زیاری در صنایع مختلف دارد، دیزل ژنراتور سایلنت است.‌ ژنراتورهای دیزلی در مقایسه با دیگر دستگاه های مولد برق، سر و صدای بیش‌تری ایجاد می‌کنند. بنابراین در مکان هایی که از دیزل ژنراتورها استفاده می‌شود، به منظور کاهش آلودگی صوتی از کانوپی یا اتاقک های خفه‌کن استفاده می‌شود. در ادامه بیش‌تر با این دستگاه آشنا می‌شویم.

 

دیزل ژنراتور سایلنت چیست و چه کاربردی دارد؟

همان گونه که در ابتدای مقاله به آن اشاره شد، دیزل ژنراتورها در حین فعالیت کردن، آلودگی صوتی بسیار زیادی تولید می‌کنند که قرار گرفتن در معرض  سر و صدای ناشی از این دستگاه، می تواند سبب آسیب های شنوایی، سردرد و بر هم زن تمرکز در هنگام کار کردن شود.

بنابراین برای رفع این مشکل، از اتاقک های خفه کن (سایلنسر)، استفاده می­شود. سایلنسرها تا حد زیادی آلودگی صوتی ناشی از دیزل ژنراتورها را کاهش می‌‌دهند.‌ از دیزل ژنراتور سایلنت در مکان هایی مانند بیمارستان ها و مراکز درمانی که خفظ سکوت برای سلامت بیماران ضروری است، استفاده می شود. از دیگر کاربردهای دیزل ژنراتور می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • انواع کارخانجات تولیدی
  • صنعت ساختمان سازی
  • معادن
  • منازل مسکونی
  • مناطق دور از برق
  • و .. .

اتاقک خفه کن در دیزل ژنراتورها چه مزیت هایی دارد؟

  1. دیزل ژنراتورها در هنگام فعالیت، صوتی با شدت ۱۰۵ دسی بل از خود تولید می‌کند که استفاده از اتاقک می‌تواند این صوت را تا ۷۰ دسی بل کاهش دهد.
  2. اتاقک صدا خفه کن علاوه بر عایق صوتی، می ‌تواند عایق خوبی در برابر حرارت و برودت هوا باشد. این اتاقک، دستگاه را در فصل تابستان از حرارت و در فصل زمستان در برابر رطوبت، محافظت می‌کند.
  3. گرد و غبار موجود در معادن سنگ و آهک، می تواند سبب آسیب به دیزل ژنراتور شود که استفاده از کانوپی می­تواند دستگاه را در برابر این گرد و غبار، محافظت کند.
  4. دیزل ژنراتور سایلنت به دلیل پوشش کانوپی در برابر سایر عوامل نامساعد محیطی مقاوم است، بنابراین دوام و طول عمر بالایی دارد.

دیزل ژنراتور سایلنت چه ویژگی هایی دارد؟

  • قابل استفاده در اقلیم های مختلف:

کانوپی دیزل ژنراتور سایلنت، به عنوان یک محافظ برای دستگاه در برابر عواملی مانند باد، باران، گرد و غبار، باران و ... به شمار می­رود، بنابراین می‌توان از این دیستگاه در اقلیم های متنوع، استفاده کرد.

  • طول عمر بالا:

اتاقک خفه کن یا کانوپی، دستگاه را در برابر فرسودگی و خوردگی محافظت کرده و باعث افزایش طول عمر دستگاه می‌شود.

  • صدای کم:

کانوپی (سایلنسر)، باعث کاهش صدای تولید شده از دیزل ژنراتور می­شود و گگزینه مناسبی برای تامین برق در تمام مجموعه ها و سازمان های پر رفت و آمد مانند بیمارستان ها، مراکز درمانی، کارخانه ها و ... است.

اجزای کانوپی:

اغلب شرکت های سازنده کانوپی، برای ساخت این محفظه از مواد کامپوزیتی استفاده می­کنند. کانوپی از سه بخش زیر تشکیل شده است:

  1. مواد نرم یا ابری
  2. مواد متخلخل یا شانه تخم مرغی
  3. مواد انعطاف پذیر

لابه های تشکیل دهنده کانوپی، انرژی صوتی را جذب کرده و  آن را به گرما و حرارت تبدیل می‌کنند و از طریق باعث کاهش آلودگی صوتی دیزل ژنراتور می­شوند.

 

راهنمای خرید دیزل ژنراتور سایلنت:

به دلیل امکان قطعی برق و نوسانات آن، وجود دیزل ژنراتور سایلنت در هر مجموعه ای لازم و ضروری است. برای داشتن خرید دیزل ژنزاتور متناسب با نوع کاربرد و هدف، نکات زیادی وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرد. از جمله این نکات می توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱_ برند دستگاه دیزل ژنراتور سایلنت:

به دلیل اهمیت وجود برق برای راه اندازی اغلب پروژه ها، شرکت های بسیار زیادی در سراسر دنیا در زمینه تولید دیزل ژنراتور، فعالیت می­کنند و به همین دلیل برندهای متنوعی از این دستگاه در بازار موجود است. برای خرید یا اجاره دیزل ژنراتور سایلنت، برندهای معتبر این دستگاه را شناسایی کنید و یکی از آن ها را خریداری کنید.

۲_ توان دستگاه:

یکی از موارد بسیار مهمی که در هنگام خرید دیزل ژنراتور سایلنت باید به آن توجه شود، مقدار توان دستگاه است. برای آگاهی از توان دستگاه، می‌­توانید از کارشناسان و افراد با تجربه در این زمینه کمک بگیرید. مقدار توان تولیدی دیزل ژنراتور باید به گونه ای باشد تا بتواند برق مورد نیاز تمام مجموعه را تامین کند.

۳_ مصرف سوخت دیزل ژنراتور سایلنت:

به دلیل این که مقدار توان خروجی دیزل ژنراتورها با هم یکسان نیست، بنابراین مصرف سوخت آن ها نیز با هم تفاوت می کند. مقدار سوخت مصرفی دیزل ژنراتور را در مقایسه با توان خروجی دستگاه، ارزیابی کنید و اگر از لحاظ اقتصادی به صرفه بود، آن را خریداری کنید. برای اطلاع از مصرف سوخت ژنراتور، می‌توانید از جدول مصرف سوخت دستگاه کمک بگیرید.

۴_ خدمات پس از فروش:

ضمانت نامه و خدمات پس از فروش، یکی از مهم ترین مواردی است که در هنگام خرید دیزل ژنراتور، باید مورد توجه قرار گیرد. اگر دستگاه دیزل ژنراتور دارای خدمات پس از فروش باشد، در صورت خرابی دستگاه، برای تعمیر ژنراتور می‌توانید با شرکت ارائه کننده تماس حاصل فرمایید و اختلال به وجود آمده در دستگاه را برطرف نمایید.

منبع :دانشجو اینترنشنال

rushweb blog...
ما را در سایت rushweb blog دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : rushweb rushweb بازدید : 68 تاريخ : دوشنبه 18 مهر 1401 ساعت: 19:26

دیزل ژنراتور یکی از دستگاه های مولد برق است که از دو قسمت دیزل و ژنراتور، تشکیل شده است. ژنراتور، حرکات چرخشی تولید شده توسط موتور دیزلی را به برق تبدیل می‌کند و در اختیار مجموعه قرار می‌دهد. از دیزل ژنراتور، برای تولید برق در مکان‌هایی مانند بیمارستان، سازمان‌ها، ساختمان سازی و ... که با  کمبود و قطی برق مواجه هستیم، استفاده می­شود. به دلیل اهمیت وجود برق در تمام پروژه‌ها، وجود دیزل ژنراتور در هر سازمان و مجموعه‌ای ضروری است.

انواع دیزل ژنراتور:

دیزل ژنراتورها با توجه به مدت زمان و میزان برقی که تولید می‌کنند، به چند نوع تقسیم می‌شوند، از جمله:

۱_  دیزل ژنراتور اضطراری

این نوع دیزل ژنراتور، قادر است در مواقع اضطراری و قطعی برق، برق مورد نیاز تمام مجموعه را برای مدت طولانی تامین کند. از موارد کاربرد دیزل ژنراتور اضطراری می توان به بیمارستان ها، درمانگاه ها، کارخانه‌ها، مراکز اداری و ... اشاره کرد.

۲_  دیزل ژنراتور دائمی

از این نوع دیزل ژنراتور در مکان‌هایی استفاده می­شود که به برق شهری دسترسی ندارند. دیزل ژنراتورهای دائمی، توانایی تولید برق زیادی دارند و می­تواند برق مورد نیاز را در اختیار مجموعه قرار دهند.

۳_  دیزل ژنراتور پایه:

این دیزل ژنراتورها، توانایی تولید برق مجموعه در هنگام کمبود و یا قطع شدن برق را، برای مدت طولانی دارند.‌ تفاوت این نوع دیزل ژنراتور با ژنراتور دائمی، یکسره کار نکردن آن است.

 

مزیت‌های استفاده از  دیزل ژنراتور:

دیزل ژنراتور یکی از ضروری ترین و کاربردی ترین دستگاه های موجود در صنایع مختلفی است که در مقایسه با دیگر ژنراتورها، عملکر بهتری دارد. این دستگاه مزیت های زیادی دارد که شامل موارد زیر است:

  1. قدرت بیش تر در مقایسه با دیگر ژنراتورها:

ژانراتورهایی که موتور دیزلی دارند، نسبت به موتور گاز طبیعی، توانایی تولید برق بیش­تری دارند. بنابراین خرید ژانراتورهای دیزلی، به صرفه تر است و می­تواند به راحتی برق مجموعه را تامین کند.

 

  1. نیاز به تعمیر و نگه داری کم‌تر:

موتور دیزل ژنراتورها در مقایسه با دیگر دستگاه های مولد برق، طراحی ساده تری دارد به گونه ای که در ساختار آن، شمع و کاربراتور وجود ندارد. هر چه یک دستگاه از اجزای ساده تری تشکیل شده باشد، کمتر به تعمیر دیزل ژنراتور و سرویس دیزل ژنراتور نیاز دارد.

  1. طول عمر زیاد:

دیزل ژنراتور ها، قابلیت تولید برق برای تمام دستگاه های موجود در مجموعه را دارند. موتورهای دیزلی، می­توانند برق مورد نیاز را برای مدت طولانی در اختیار مجموعه قرار دهند. به طور کلی، طول عمر و ماندگاری ژانراتورهای دیزلی، در مقایسه با نوع بنزینی آن، بالاتر است.

  1. امنیت بیش تر:

سوخت مصرفی دیزل ژنراتورها گازوئیل است. این دستگاه برای تولید برق، نیاز به گازوئیل دارد. بنابراین لازم است در مواقع مورد نیاز، سوخت گیری انجام شود. ژنراتورهای دیزلی در مقایسه با بنزینی، نیاز به سوخت گیری کم ­تری دارند و گازوئیل در مقایسه با بنزین، اشتعال پذیری پایین تری نیز، دارد. بنابراین استفاده از دیزل ژنراتورها، ایمن ­تر است.

  1. موتورهای بدون صدا:

صدایی که دیزل ژنراتورها در هنگام فعالیت تولید می‌کنند، در مقایسه با ژنراتورهای بنزینی بسیار کم ­تر است. بنابراین استفاده از دیزل ژنراتورها در مکان هایی مانند بیمارستان ها و مراکز درمانی، گزینه مناسبی است.

  1. گزینه مناسبی است صرفه بودن از لحاظ اقتصادی:

دیزل ژنراتورها در برابر امر بزرگی که برای مجموعه انجام می­دهند، قیمت مناسبی دارند.  در صورتی که قصد تعویض دیزل ژنراتور را نیز داشتید، می­توانید دستگاه قبلی را با قیمت بالایی بفروشید و دیزل ژنراتور جدیدی را جایگزین آن کنید.

 

اجاره کردن دیزل ژنراتور:

گاهی ممکن است دیزل ژنراتور را برای یک پروژه کوتاه مدتی لازم داشته باشید. در این حالت خرید دیزل ژنراتورها به صرفه نیست و می­توانید برای کاهش هزینه ها، این دستگاه را اجاره کنید. شرکت‌های بسیار زیادی وجود دارند که انواع دیزل ژنراتور را با قیمت های متفاوت، اجاره می­دهند. قیمت اجاره دیزل ژنراتور به موارد زیادی بستگی دارد، مانند:

  1. شرکت اجاره دهنده:

یکی از عوامل تاثیر گذار در قیمت اجاره دیزل ژنراتور، شرکت اجاره دهنده است. به گونه ای که نرخ اجاره این دستگاه در شرکت های مختلف با هم متفاوت است.

  1. برند دستگاه:

هر چه دیزل ژنراتور برند معتبرتری داشته باشد، برای اجاره کردن آن باید بهای بیش تری پرداخت کرد. برندهای معتبر دیزل ژنراتور، عملکرد فوق العاده ای در تولید برق دارند و می توانند برق مجموعه‌های بزرگ را، تامین کنند. البته توان تمامی ژنراتورها در تولید برق یکسان نیست و این موضوع در انتخاب نوع دیزل ژنراتور، بسیار اهمیت دارد.

  1. مدت زمان اجاره دستگاه:

اجاره ماهیانه دیزل ژنراتور، در صورتی که دستگاه را برای مدت طولانی تری اجاره کنیم، پایین تر است. مثلا اجاره ماهیانه دیزل ژنراتوری که برای ۱۰ ماه اجاره کرده اید، از اجاره دیزلی که برای ۳ ماه اجاره کرده اید، پایین تر است.

  1. نوع دیزل ژنراتور:

این دستگاه در انواع مختلفی تولید می‌شود که در طول مقاله به آن اشاره شد. با توجه به نوع هدف و کاربرد، از مناسب ترین انواع دیزل ژنراتورها استفاده می شود که می­تواند سبب تغییر در اجاره بهای ماهیانه شود.‌

برای کسب اطلاعات در مورد اجاره‌ی دیزل ژنراتور در تهران کلیک کنید.

منبع :ماناژورنال

 

rushweb blog...
ما را در سایت rushweb blog دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : rushweb rushweb بازدید : 87 تاريخ : دوشنبه 18 مهر 1401 ساعت: 18:57

 

دیزل ژنراتور دستگاهی است که از دو بخش دیزل و ژنراتور تشکیل شده است و نقش آن، تولید الکتریکی است. بخش دیزلی دستگاه، حرکت های چرخشی ایجاد می‌کند و ژنراتور آن را به برق تبدیل می کند. در صنایع مختلف هنگامی که با قطعی برق مواجه هستیم و یا برق در دسترس نیست، دیزل ژنراتورها می‌توانند برق کل مجموعه را تامین کنند. این دستگاه ممکن است در اثر کارکرد زیاد، دچار استهلاک شود و به تعمیر نیاز داسته باشد. در این مطلب قصد داریم اطلاعاتی در مورد تعمیرات دیزل ژنراتور، در اختیار شما قرار دهیم.

چه عواملی در افزایش طول عمر دیزل ژنراتور موثرند؟

یکی از مهم ترین مواردی که در افزایش طول عمر و بهبود عملکرد دیزل ژنراتورها تاثیر می­گذارد، راه اندازی درست و اصولی آن است. بنابراین بهتر است پس از خرید دیزل ژنراتور، نصب و راه اندازی آن را به تکنسین های متخصص و کاربلد، بسپاریم. به جز نصب و راه اندازی، موارد دیگری هم چون شرایط اقلیمی (دما و آب و هوای محیط)، اندازه موتور، سرویس، نگه داری و تعمیر دستگاه، می­تواند سبب افزایش راندامان و بالا رفتن طول عمر دستگاه شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

اهمیت تعمیر دیزل ژنراتورها:

از دیزل ژنراتورها در صنایع مختلفی مانند ساختمان سازی، کشتی سازی، مخابرات، مدارس، بیمارستان ها و ... استفاده می شود. اغلب صنایع برای ادامه فعالیت، نیاز به وجود مداوم برق دارند و قطعی برق، خسارات جبران ناپذیری به پروژه وارد می کند. مثلا زنده ماندن برخی از بیماران در بیمارستان ها، به وجود برق بستگی دارد.

بنابراین همواره باید از سالم بودن دیزل ژنراتور اطمینان حاصل کرد. نگه داری و سرویس دیزل ژنراتور به صورت دوره ای، می تواند در بهبود عملکرد  و افزایش طول عمر دستگاه، موثر باشد.

سرویس و تعمیر دیزل ژنراتورها:

به دلیل اهمیت زیادی که دیزل ژنراتورها در تولید برق مجموعه دارند، شرکت های سازنده این دستگاه، روش های سرویس، نگه داری و تعمیر دیزل ژنراتورها را در دفترچه راهنما، قرار داده اند.‌ با توجه به نوع دیزل ژنراتور و کاربرد آن، سرویس دوره ای را می توان به صورت ماهیانه، دو ماه یک بار، سه ماه یکبار و ... انجام داد. خراب و اختلالات به وجود آمده در دیزل ژنراتور، می تواتد به دلایل زیر اتفاق بیفتد:

  1. تمام شدن سوخت دستگاه:

تخلیه شدن سوخت دستگاه، یکی از مواردی است که منجر به اختلال در عملکرد دستگاه می­شود. این امر می‌تواند به دلیل  نشت کردن سوخت به دلیل خطای به وجود آمده در سیستم پمپ سوخت، مشکل در نشانگر سوخت و غلیظ شدن سوخت اتفاق بیفتد.

  1. خرابی باتری دیزل ژنراتور:

باتری یکی از مهم ترین قطعات مصرفی موجود در هر دیزل ژتراتور به شمار می­رود. یکی از دلایل خرابی و درست کار نکردن دیزل ژنراتور، می‌ تواند به دلیل خراب بودن باتری باشد. به طور معمول طول عمر مفید باتری دیزل ژنراتور ها، ۴ سال است و برای افزایش عملکرد باتری، بعد از این مدت، باید تعویض شود.

  1. NOT IN AUTO

عبارت فوق الذکر، یک آلارم هشدار دهنده برای خرابی دستگاه است که می­تواند در دو حالت زیر، نمایش داده شود:

  • هنگامی که بریکر دستگاه قطع شده باشد.
  • شاشی قطع اضطراری دستگاه فعال شده باشد.

برای رفع این مشکل شما می‌توانید شاسی قطع اضطراری را غیر فعال و بریکر دستگاه را وصل کنید.

  1. هوا در داخل سیستم سوخت رسانی:

یکی دیگر از فاکتورهایی که می تواند سبب احتراق ناقص و یا استارت نخوردن دیزل ژنراتور شود، وجود هوا درون انژکتورهای سیستم سوخت رسانی است. برای جلوگیری از این مشکل، شما باید هفته ای یک بار به مدت ۵ دقیقه دستگاه را روشن کنید و اجازه دهید تا کار کند.

  1. آب و هوا:

سعی کنید دیزل ژنراتور را در مکان هایی با آب و هوای مساعد نصب کنید. زیرا آب و هوای نا مساعد سبب قطع شدن برق دیزل ژنراتور و در نتتیجه اختلال در عملکرد آن می شود.

 

  1. خراب شدن هیتر سیستم خنک کننده:

سیستم خنک کننده، یکی از بخش های مهم در دستگاه دیزل ژنراتور است که سبب خنک سازی قطعات در حین کار کردن می‌شود.‌ اگر سیستم خنک کننده دستگاه به درستی کار نکند، در هنگام فعالیت دیزل ژنراتور، دمای قطعات دستگاه بالا رفته و سبب اسیب به قسمت های مختلف دیزل ژنراتور می‌شود.‌

  1. کمپرس پایین موتور دیزل ژنراتور:

پایین بودن کمپرس دیزل ژنراتور، سبب اختلال در روشن شدن و حرارت ناکافی برای احتراق دستگاه، شود. ‌بنابراین کاهش کمپرس و فشرده سازی دستگاه، می‌تواند یکی از دلایل روشن نشدن موتور و خرابی دستگاه محسوب شود که نیاز به تعمیر دارد. برای رفع این مشکل اقدامات زیر را انجام دهید:

  • از سلامت باتری دستگاه مطمئن شوید.
  • پیچ های سرسیلندر را بررسی کنید و از سفت بودن آن ها اطمینان حاصل فرمایید.
  • دمای دستگاه را بررسی کنید.
  • مطمئن شوید که خطوط اتژکتور و لوله های فشار بالا، باز باشند.

خراب شدن دیزل ژنراتور ممکن است به دلایل مختلفی اتفاق بیفتد. برخی از این دلایل را با خواندن دفترچه راهنما می توان به سادگی برطرف کرد. اما برخی دیگر از اختلالات، به دلایل نقص فنی اتفاق می‌افتد که رفع آن نیاز به تخصص و مهارت بالایی دارد. در این حالت بهتر است تعمیر دیزل ژنراتور خود را به دست تکنسین های مجاز و حرفه ای بسپارید.

منبع :قطره

 

rushweb blog...
ما را در سایت rushweb blog دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : rushweb rushweb بازدید : 88 تاريخ : دوشنبه 18 مهر 1401 ساعت: 18:46

پارتیشن های شیشه ای در دو نوع تک جداره و دو جداره تولید می شوند که هرکدام ویژگی و کاربرد خاص خود را دارند اگر این سوال در ذهن شما پیش آید که پارتیشن شیشه ای تک جداره بهتر است یا دوجداره؟ باید به شما بگوییم بستگی به نوع کاربرد و مساحت و ابعاد محیط کار شما دارد. به طور کلی پارتیشن های دو جداره مناسب محیط هایی با رفت و آمد بالا و شلوغ است اما پارتیشن های تک جداره برای مکان هایی که رفت و آمد کم تری دارند مناسب تر است.

 

 

پارتیشن شیشه ای تک جداره

پارتیشن های شیشه ای تک جداره برخلاف پارتیشن های دو جداره در فرآیند ساخت و اجرای آن ها از یک لایه شیشه استفاده می شود و به سبب نداشتن مزایایی مانند ایجاد کرکره مابین دو شیشه، عایق صوت، عایق حرارت و … مناسب مکان ها و اداراتی هستند که رفت و آمد و سر و صدا در آن ها کم است. پارتیشن های شیشه ای تک جداره از سادگی و ظرافت خاصی برخوردارند.

مزایای پارتیشن شیشه ای تک جداره

از مزایا و آپشن های پارتیشن های شیشه ای تک جداره می توان به سبک بودن و ظرافت آن ها اشاره کرد. به سبب استفاده از یک لایه شیشه در ساخت این گونه پارتیشن ها دارای وزن کم هستند و زیبایی و ظرافت آن ها چشمگیر است. مزیت دیگر پارتیشن تک جداره شیشه ای قیمت آن است. این گونه پارتیشن ها نسبت به پارتیشن های دو جداره دارای قیمت مناسب و مقرون به صرفه هستند و نصب و اجرای آن ها ساده بوده و نسبت به پارتیشن های دو جداره به مدت زمان کمی نیاز دارند.

پارتیشن شیشه ای دو جداره

در ساخت پارتیشن های شیشه ای دو جداره به جای استفاده از یک لایه شیشه از دو لایه شیشه استفاده می شود. مزیت این کار این است که مقاومت آن بسیار بالا می رود. از پارتیشن های شیشه ای دو جداره در مکان هایی استفاده می شود که به عایق حرارت و عایق صدا نیاز باشد. پارتیشن های شیشه ای دو جداره یک آپشن مثبت دیگر نیز دارند و آن این است که در فضای میان دو شیشه می توانید از کرکره استفاده کنید که در مواقعی که نیاز به قرار ملاقات خصوصی دارید کرکره را بکشید و فضایی خصوصی ایجاد کرده باشید. از ویژگی های بارز پارتیشن دو جداره که آن را از تک جداره متمایز می کند ضخامت آن است. پارتیشن های دوجداره دارای وزن و ضخامت بیشتری در مقایسه با پارتیشن های تک جداره هستند و نصب آن ها معمولا به زمان بیشتری نیاز دارد.

مزایای پارتیشن شیشه ای دو جداره

پارتیشن های شیشه ای دارای مزایا و آپشن های زیادی هستند از جمله این مزایا به مقاومت بالای آن ها می توان اشاره کرد. پارتیشن های شیشه ای دو جداره به سبب استفاده از دو لایه شیشه در ساخت آن ها در مقابل هر گونه ضربه و آسیب مقاوم هستند. مزیت دیگر پارتیشن شیشه ای دو جداره امکان نصب کرکره در فضای مابین دو شیشه است که برای ایجاد فضای خصوصی در محیط کار یا اداره می تواند کاربردی باشد. کرکره های مابین شیشه می توانند از نوع دستی و یا برقی نصب شوند. پارتیشن های شیشه ای دو جداره مقاومت بالایی در مقابل صدا و حرارت دارند به طوری که به آن لقب عایق حرارت و عایق صدا داده اند زیرا به سبب استفاده از دو لایه شیشه در ساخت این گونه پارتیشن ها صدا و حرارت به راحتی نمی تواند از آن نفوذ کند به همین خاطر نیز این گونه پارتیشن ها برای ادرات و یا محیط کاری که دارای رفت و آمد و سر و صدای زیاد هستند بسیار مناسب است.

انواع شیشه های مورد استفاده در ساخت پارتیشن های شیشه ای تک جداره و دو جداره

در ساخت پارتیشن های شیشه ای اغلب از شیشه سکوریت استفاده می شود چرا که این نوع شیشه دارای مقاومت بالا در برابر ضربه، آسیب، حرارت، صدا و … است.

تفاوت پارتیشن شیشه ای تک جداره و پارتیشن شیشه ای دو جداره

اولین تفاوت پارتیشن های شیشه ای در تعداد لایه شیشه به کار رفته در آن است. در پارتیشن های تک جداره از یک لایه شیشه و در پارتیشن های دو جداره دو لایه شیشه به کار رفته است. پارتیشن های دو جداره عایق صوت و حرارت هستند درحالی که پارتیشن های تک جداره این قابلیت را ندارند. قیمت پارتیشن های دو جداره بیشتر از پارتیشن های تک جداره است و نصب و اجرای آن به زمان بیشتری نیاز دارد در حالی که پارتیشن های تک جداره نصب و اجرای سریع تر و ساده تری دارند. ضخامت و وزن پارتیشن های شیشه ای دو جداره بیشتر از پارتیشن های شیشه ای تک جداره است.

 

 

سخن پایانی

جهت سفارش و خرید پارتیشن های شیشه ای تک جداره و دو جداره با کیفیت و قیمت مناسب برای محیط کار و اداره خود به سایت پرچینکو به نشانی www.parchinco.com مراجعه کنید.

منبع: بامردم

rushweb blog...
ما را در سایت rushweb blog دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : rushweb rushweb بازدید : 132 تاريخ : دوشنبه 18 مهر 1401 ساعت: 14:28

پارتیشن‌ها، دیوارهای کاذبی هستند که یک فضای بزرگ را که می‌تواند تجاری، اداری یا مسکونی باشد را به بخش‌های کوچک ‌تری تقسیم کنند. بخش‌های تقسیم شده می‌توانند کاربری‌های مختلفی داشته باشند و نهایت بهره ‌وری از یک فضا برده شود. پارتیشن‌ها معمولاً متحرک هستند اما نوع ساده آنها نیز تولید می‌شود. پارتیشن‌های متحرک را می‌توان برای مکان‌هایی به کار برد که دکوراسیون ثابتی ندارند؛ با جابجایی پارتیشن‌ها می‌توان تغییراتی در دیزاین داخلی، بزرگ و کوچک کردن فضاها یا انتقال کاربری را به وجود آورد. پارتیشن‌ها معمولاً در متریال‌های چوبی، ام دی اف، آلومینیومی، شیشه ‌ای یا ترکیبی ساخته می‌شوند که نوع شیشه‌ ای آنها دارای طرح‌های مختلف و رنگ بندی متنوعی هستند‌.

 

 

پارتیشن‌های شیشه‌ ای برای ادارات بسیار کاربردی بوده و طرفداران بسیاری دارد. نصب پارتیشن‌های شیشه ‌ای در ادارات باعث می‌شود فضای اداره بنابر تعداد کارمندان تقسیم شود و اتاق‌هایی با کاربری‌های مختلف مانند: اتاق مدیر، اتاق کنفرانس، اتاق کارمندان و …، ایجاد شود. نحوه ساخت پارتیشن شیشه‌ ای، ارتباط مستقیمی با تبدیل شدن پارتیشن شیشه ‌ای به یک پارتیشن شیشه ‌ای مناسب با ویژگی‌های کاربردی دارد که در این مقاله با آن آشنا می‌شویم. شیشه پارتیشن‌های شیشه ‌ای، معمولاً از شیشه سکوریت و لمینت ساخته می‌شود که در دو نوع تک جداره و دو جداره عرضه می‌گردند. برای ساخت پارتیشن اداری، معمولاً از پارتیشن‌های شیشه‌ ای دوجداره استفاده می‌کنند که از ویژگی‌های آنها می‌توان به عایق حرارتی، عایق صوتی، جلوگیری از هدر رفت انرژی، نارسانایی و نوردهی مناسب اشاره کرد. از فریم‌هایی که در پارتیشن‌های شیشه ‌‌ای فریم‌ دار به کار برده می‌شود می‌توان به فریم‌های چوبی، فلزی و آلومینیومی اشاره کرد.

مراحل طراحی و نصب پارتیشن اداری شیشه‌ ای

طراحی و نصب پارتیشن اداری شیشه ‌ای، نیاز به مراحلی دارد که با اجرای صحیح آنها می‌توان یک پارتیشن اداری شیشه ‌ای مناسب برای ادارات تهیه کرد: در ابتدا باید سبک، ابعاد و فضای اداره در نظر گرفته شود و مطابق با آن یک پارتیشن اداری شیشه ‌ای مناسب طراحی شود. نیاز افراد باید در نظر گرفته شود و سپس برای طراحی آن اقدام شود. طراحی پارتیشن اداری شیشه‌ ای باید توسط کارشناس و مشاور با تجربه و ماهر صورت گیرد‌. پس از انتخاب نوع و طراحی پارتیشن اداری شیشه‌ ای، نوبت به انتخاب متریال مناسب شیشه و فریم، و تعیین ابعاد مورد نیاز پارتیشن شیشه ‌ای که توسط کارشناس صورت می‌گیرد، می‌رسد. یک نقشه برای اجرای طرح پارتیشن و نصب آن توسط کارشناس کشیده می‌شود که در آن تمام جزئیات ذکر می‌شود. رنگ و طرح پارتیشن اداری شیشه‌ ای، مطابق با فضای اداره و سبک آن انتخاب می‌شود و مشاور می‌تواند در این زمینه کمک بسیاری به افراد کند. پس از تعیین نوع، ابعاد، متریال، طرح، رنگ و محل نصب پارتیشن اداری شیشه‌ ای، نوبت به ساخت پارتیشن می‌رسد که مهمترین مرحله به شمار می‌رود. پس از ساخت پارتیشن اداری شیشه‌ ای و آماده شدن آن، نوبت به نصب و اجرای آن می‌رسد که باید توسط یک متخصص حرفه‌ای در این زمینه صورت گیرد.

نحوه ساخت پارتیشن اداری شیشه‌ ای

نحوه ساخت پارتیشن اداری شیشه‌ ای بنابر جنس متریال آن متفاوت است و می‌توان گفت تفاوت در نحوه ساخت پارتیشن‌های شیشه‌ ای، دما و حرارتی است که حین ساخته شدن می‌بینند. شیشه‌ها برای ساخته شدن و طرح گرفتن، به حرارت دهی گرم و در مواردی به دمای سرد نیاز دارند. در ادامه نحوه ساخت چند پارتیشن شیشه ای با متریال های مختلف را بررسی می‌کنیم:

 

 

شیشه سکوریت

برای ساخت شیشه سکوریت، شیشه را تا دمای بالای ۷۰۰ درجه حرارت می‌دهند و سپس با هوای سرد، آن را خنک می‌کنند. مدت زمانی که طول می‌کشد که شیشه حرارت دیده خنک شود، تاثیر مستقیمی روی استحکام و مقاومت شیشه سکوریت می‌گذارد. پس از این مراحل، شیشه را برای ساخت پارتیشن‌های شیشه ای آماده می‌کنند؛ بدین صورت که ابتدا شیشه را در ابعاد مورد نیاز و به منظور ساخت پارتیشن‌های شیشه ای برش می‌دهند و مجدداً آنها را حرارت می‌دهند. شیشه‌های سکوریت از مقاومت بالایی برخوردارند و ضد حرارت هستند.

شیشه لمینت

نحوه ساخت شیشه لمینت چند لایه بدین گونه است که ابتدا شیشه را از هرگونه آلودگی پاک می‌کنند و می‌زدایند، سپس با قرار دادن طلق پلی بوتیرات بین لایه‌های شیشه، آنها را به هم متصل می‌کنند. پس از این مراحل شیشه دو مرتبه در کوره قرار می‌گیرد، شیشه لمینت تحت فشار و دمای بالا شکل می‌گیرد و پرس می‌شود. شیشه‌های لمینت از ایمنی بالایی برخوردارند و دارای مقاومت و استحکام در برابر ضربات و فشارها هستند.

 

 

سخن پایانی

پارتیشن شیشه ای، یکی از مناسب ترین پارتیشن‌هایی است که برای نصب در ادارات و استفاده به عنوان پارتیشن اداری، مناسب است. پارتیشن‌های شیشه ای در انواع ساده و طرح دار، بی رنگ و رنگی، متحرک و ثابت، تک جداره و دو جداره، فریم لس و فریم دار عرضه می‌گردد. برای ساخت پارتیشن‌های شیشه ای، معمولاً از شیشه‌های لمینت و سکوریت حرارت دیده استفاده می‌کنند که نحوه ساخت آنها متفاوت است. استفاده از متریال با کیفیت در ساخت پارتیشن شیشه ای، از اهمیت بالایی برخوردار است و تاثیر مستقیمی روی قیمت آنها دارد. یکی از ارائه دهندگان پارتیشن‌های اداری شیشه ای، پرچینکو است که در این زمینه بسیار موفق بوده و دارای مهارت است. برای تهیه پارتیشن‌های اداری شیشه ای مناسب و با کیفیت، میتوانید به وبسایت پرچینکو مراجعه نمایید.

منبع: دانوتک

rushweb blog...
ما را در سایت rushweb blog دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : rushweb rushweb بازدید : 135 تاريخ : دوشنبه 18 مهر 1401 ساعت: 14:04

طراحی و نصب پارتیشن اداری به منظور فضاسازی صورت می‌گیرد؛ تقسیم بندی فضای اداره، ایجاد کاربری‌های مختلف، امکان تغییر دکوراسیون، کوچک و بزرگ کردن اتاق‌ها، از جمله فضاسازی هایی است که به‌ وسیله نصب پارتیشن اداری انجام می‌شود. پارتیشن‌ها، اسکلت ساختمان را تغییر نمی‌‎دهند و دائمی نیستند. می‌توان پارتیشن‌ها را بنابر نیاز یا تغییرات دکوراسیون، که می‌تواند به منظور تغییر ابعاد اتاق‌ها یا کاربری صورت گیرد، تغییر داد و جابجا کرد. نکات مهم هنگام طراحی و نصب پارتیشن اداری، از جمله نکات مهمی هستند که برای اجرای آنها در ادارات، باید به آنها توجه کرد؛ در این مقاله این نکات را بررسی می‌کنیم. اگر می‌خواهید یک پارتیشن‌ اداری لوکس تهیه کنید، تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

 

 

انواع پارتیشن‌ها و ویژگی آنها

پارتیشن‌های اداری در انواع شیشه‌ای، آلومینیومی، چوبی و ... تولید می‌شوند که هر کدام دارای ویژگی‌های خاصی هستند و برای فضاهای مختلفی کاربرد دارند. یک پارتیشن اداری لوکس، باید دارای ویژگی‌هایی باشد که برای استفاده در ادارات مناسب باشد؛ عایق صوت باشد، نور را از خود عبور دهد، از هدر رفت انرژی جلوگیری نماید و دارای رنگ و طرح‌های متنوعی باشد. پارتیشن‌های اداری لوکس در دو سبک مدرن و کلاسیک طراحی می‌شوند که می‌توان بنابر سبک دکوراسیون ادارات آنها را تهیه کرد. پارتیشن‌های اداری به صورت ثابت و متحرک عرضه می‌گردند که هر کدام مناسب برای استفاده در مکان‌های مختلفی هستند. پارتیشن‌ها در دو نوع تک‌جداره و دوجداره موجود هستند، که برای ادارات معمولاً از پارتیشن‌های دوجداره استفاده می‌کنند؛ چرا که عایق صوت و انرژی هستند. نصب پارتیشن‌ها در ادارات باعث می‌شوند که فضاهایی با کاربری‌های مختلفی، مانند: اتاق کارمندان، اتاق جلسات، اتاق مدیر، اتاق کنفرانس و سالن انتظار برای ارباب رجوع به وجود بیاید، همچنین باعث ایجاد فضایی شخصی با حفظ حریم خصوصی و افزایش بازدهی برای افراد می‌شود.

نکات مهم هنگام طراحی پارتیشن‌‌های اداری

هنگام طراحی پارتیشن‌های اداری باید به مواردی دقت کرد. برای مثال متراژ اداره و سبک آن، می‌تواند تعیین کننده متریالی باشد که برای ساخت پارتیشن‌ها استفاده می‌شود. از دیگر مواردی که باید هنگام طراحی به آن دقت کرد، تعداد افراد و کارکنان اداره است که تعیین کننده ابعاد و تعداد اتاق‌ها است. نیاز کارکنان به ابزار و تجهیزات، تعیین کننده ابعاد اتاق است. طراحی پارتیشن‌های اداری باید به گونه ای باشد که افراد و کارکنان در اتاق‌ها و فضای اداری احساس راحتی داشته باشند، حریم خصوصی آنها حفظ شود، فضا را عایق صوت کند تا سر و صدا باعث کاهش تمرکز و بازدهی کار افراد نشود، همچنین نوردهی مناسبی داشته باشد.

طراحی و نصب پارتیشن‌های اداری

برای طراحی و نصب پارتیشن‌های اداری، در ابتدا باید فضای اداره توسط مشاور بررسی شود و مطابق با متراژ فضا، نیاز و تعداد افراد و کارکنان اداره، متریال و نوع پارتیشن اداری انتخاب شود. اولین مرحله برای طراحی و نصب پارتیشن‌های اداری، بازدید مشاور و کارشناس مربوطه از فضای اداری است تا بتوانند متریال و نوع پارتیشن را متناسب با فضای اداره انتخاب کنند. اندازه گیری فضا به منظور تعیین تعداد و ابعاد پارتیشن، از دیگر کارهایی است که کارشناس پس از بازدید انجام می‌دهد. کارشناس پس از بررسی جزئیات فضا و تعیین پارتیشن مناسب، شروع به کشیدن نقشه و طراحی پارتیشن می‌کند. پس از تعیین متریال و نوع پارتیشن، باید طرح و رنگ آن تعیین شود. انتخاب طرح و رنگ پارتیشن بنابر سبک دکوراسیون اداره، رنگ دیوار و تجهیزات اداری صورت می‌گیرد. مرحله بعدی، مرحله ساخت پارتیشن است که پس از طراحی آن صورت می‌گیرد. ساخت پارتیشن‌ها باید توسط افراد حرفه‌ای و ماهر انجام گردد. مرحله آخر، مرحله نصب و اجرای پارتیشن‌ها در ادارات است.

قیمت طراحی و نصب پارتیشن اداری

قیمت طراحی و نصب پارتیشن اداری به عوامل مختلفی بستگی دارد که از جمله آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

.نوع متریال استفاده شده و کیفیت آن.

.میزان متریالی که برای ساخت پارتیشن‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد که بنابر ابعاد و متراژ فضای اداری تعیین می‌شود.

.نوع پارتیشن اداری که می‌تواند به صورت تک‌جداره یا دوجداره، ثابت یا متحرک باشد.

.طرح‌ها و لوگوهای حکاکی شده روی پارتیشن‌های چوبی.

.طرح و رنگ پارتیشن‌های اداری شیشه‌ای.

 

سخن پایانی

به طور خلاصه می‌توان گفت طراحی و نصب پارتیشن‌های اداری دارای چندین مرحله به شرح: بازدید از فضای اداری توسط مشاور و کارشناس، تعیین متریال و نوع پارتیشن، اندازه گیری متراژ فضای اداری، تعیین میزان متریال مصرفی برای ساخت پارتیشن، تعیین طرح و رنگ پارتیشن اداری بنابر سبک اداره، نقشه کشی برای طراحی و نصب پارتیشن‌ها با توجه به جزئیات، طراحی پارتیشن و در نهایت نصب و اجرای پارتیشن‌ها است. پارتیشن‌های اداری از آن جهت دارای برتری هستند که زمان نصب کوتاهی دارند، به منظور تغییر دکوراسیون قابلیت جابجایی و تعویض آسانی دارند، سبک و قابل حمل هستند، از ورود صوت و انرژی جلوگیری می‌کنند، نوردهی مناسبی به فضا می‌دهند و در تنوع بالایی تولید می‌شوند‌‌. البته باید گفت نوع متریال مصرفی و نحوه ساخت پارتیشن، تعیین کننده ویژگی‌های پارتیشن‌ها هستند. طراحی و نصب پارتیشن‌ اداری باید توسط افراد حرفه‌ای صورت گیرد تا اجرای آن بدون نقص و با حداقل مشکلات انجام گردد. پرچینکو، یکی از بهترین تولید کنندگان پارتیشن‌های اداری در سبک ها و انواع مختلفی است که برای طراحی و نصب پارتیشن‌ها، تیم حرفه‌ای و ماهری دارد. برای تهیه یک پارتیشن اداری لوکس و مناسب می‌توانید به وبسایت پرجینکو مراجعه نمایید.

منبع: قطره

rushweb blog...
ما را در سایت rushweb blog دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : rushweb rushweb بازدید : 119 تاريخ : دوشنبه 18 مهر 1401 ساعت: 13:50

طراحی و نصب پارتیشن اداری به منظور فضاسازی صورت می‌گیرد؛ تقسیم بندی فضای اداره، ایجاد کاربری‌های مختلف، امکان تغییر دکوراسیون، کوچک و بزرگ کردن اتاق‌ها، از جمله فضاسازی هایی است که به‌ وسیله نصب پارتیشن اداری انجام می‌شود. پارتیشن‌ها، اسکلت ساختمان را تغییر نمی‌‎دهند و دائمی نیستند. می‌توان پارتیشن‌ها را بنابر نیاز یا تغییرات دکوراسیون، که می‌تواند به منظور تغییر ابعاد اتاق‌ها یا کاربری صورت گیرد، تغییر داد و جابجا کرد. نکات مهم هنگام طراحی و نصب پارتیشن اداری، از جمله نکات مهمی هستند که برای اجرای آنها در ادارات، باید به آنها توجه کرد؛ در این مقاله این نکات را بررسی می‌کنیم. اگر می‌خواهید یک پارتیشن‌ اداری لوکس تهیه کنید، تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

 

 

انواع پارتیشن‌ها و ویژگی آنها

پارتیشن‌های اداری در انواع شیشه‌ای، آلومینیومی، چوبی و ... تولید می‌شوند که هر کدام دارای ویژگی‌های خاصی هستند و برای فضاهای مختلفی کاربرد دارند. یک پارتیشن اداری لوکس، باید دارای ویژگی‌هایی باشد که برای استفاده در ادارات مناسب باشد؛ عایق صوت باشد، نور را از خود عبور دهد، از هدر رفت انرژی جلوگیری نماید و دارای رنگ و طرح‌های متنوعی باشد. پارتیشن‌های اداری لوکس در دو سبک مدرن و کلاسیک طراحی می‌شوند که می‌توان بنابر سبک دکوراسیون ادارات آنها را تهیه کرد. پارتیشن‌های اداری به صورت ثابت و متحرک عرضه می‌گردند که هر کدام مناسب برای استفاده در مکان‌های مختلفی هستند. پارتیشن‌ها در دو نوع تک‌جداره و دوجداره موجود هستند، که برای ادارات معمولاً از پارتیشن‌های دوجداره استفاده می‌کنند؛ چرا که عایق صوت و انرژی هستند. نصب پارتیشن‌ها در ادارات باعث می‌شوند که فضاهایی با کاربری‌های مختلفی، مانند: اتاق کارمندان، اتاق جلسات، اتاق مدیر، اتاق کنفرانس و سالن انتظار برای ارباب رجوع به وجود بیاید، همچنین باعث ایجاد فضایی شخصی با حفظ حریم خصوصی و افزایش بازدهی برای افراد می‌شود.

نکات مهم هنگام طراحی پارتیشن‌‌های اداری

هنگام طراحی پارتیشن‌های اداری باید به مواردی دقت کرد. برای مثال متراژ اداره و سبک آن، می‌تواند تعیین کننده متریالی باشد که برای ساخت پارتیشن‌ها استفاده می‌شود. از دیگر مواردی که باید هنگام طراحی به آن دقت کرد، تعداد افراد و کارکنان اداره است که تعیین کننده ابعاد و تعداد اتاق‌ها است. نیاز کارکنان به ابزار و تجهیزات، تعیین کننده ابعاد اتاق است. طراحی پارتیشن‌های اداری باید به گونه ای باشد که افراد و کارکنان در اتاق‌ها و فضای اداری احساس راحتی داشته باشند، حریم خصوصی آنها حفظ شود، فضا را عایق صوت کند تا سر و صدا باعث کاهش تمرکز و بازدهی کار افراد نشود، همچنین نوردهی مناسبی داشته باشد.

طراحی و نصب پارتیشن‌های اداری

برای طراحی و نصب پارتیشن‌های اداری، در ابتدا باید فضای اداره توسط مشاور بررسی شود و مطابق با متراژ فضا، نیاز و تعداد افراد و کارکنان اداره، متریال و نوع پارتیشن اداری انتخاب شود. اولین مرحله برای طراحی و نصب پارتیشن‌های اداری، بازدید مشاور و کارشناس مربوطه از فضای اداری است تا بتوانند متریال و نوع پارتیشن را متناسب با فضای اداره انتخاب کنند. اندازه گیری فضا به منظور تعیین تعداد و ابعاد پارتیشن، از دیگر کارهایی است که کارشناس پس از بازدید انجام می‌دهد. کارشناس پس از بررسی جزئیات فضا و تعیین پارتیشن مناسب، شروع به کشیدن نقشه و طراحی پارتیشن می‌کند. پس از تعیین متریال و نوع پارتیشن، باید طرح و رنگ آن تعیین شود. انتخاب طرح و رنگ پارتیشن بنابر سبک دکوراسیون اداره، رنگ دیوار و تجهیزات اداری صورت می‌گیرد. مرحله بعدی، مرحله ساخت پارتیشن است که پس از طراحی آن صورت می‌گیرد. ساخت پارتیشن‌ها باید توسط افراد حرفه‌ای و ماهر انجام گردد. مرحله آخر، مرحله نصب و اجرای پارتیشن‌ها در ادارات است.

قیمت طراحی و نصب پارتیشن اداری

قیمت طراحی و نصب پارتیشن اداری به عوامل مختلفی بستگی دارد که از جمله آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

.نوع متریال استفاده شده و کیفیت آن.

.میزان متریالی که برای ساخت پارتیشن‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد که بنابر ابعاد و متراژ فضای اداری تعیین می‌شود.

.نوع پارتیشن اداری که می‌تواند به صورت تک‌جداره یا دوجداره، ثابت یا متحرک باشد.

.طرح‌ها و لوگوهای حکاکی شده روی پارتیشن‌های چوبی.

.طرح و رنگ پارتیشن‌های اداری شیشه‌ای.

 

سخن پایانی

به طور خلاصه می‌توان گفت طراحی و نصب پارتیشن‌های اداری دارای چندین مرحله به شرح: بازدید از فضای اداری توسط مشاور و کارشناس، تعیین متریال و نوع پارتیشن، اندازه گیری متراژ فضای اداری، تعیین میزان متریال مصرفی برای ساخت پارتیشن، تعیین طرح و رنگ پارتیشن اداری بنابر سبک اداره، نقشه کشی برای طراحی و نصب پارتیشن‌ها با توجه به جزئیات، طراحی پارتیشن و در نهایت نصب و اجرای پارتیشن‌ها است. پارتیشن‌های اداری از آن جهت دارای برتری هستند که زمان نصب کوتاهی دارند، به منظور تغییر دکوراسیون قابلیت جابجایی و تعویض آسانی دارند، سبک و قابل حمل هستند، از ورود صوت و انرژی جلوگیری می‌کنند، نوردهی مناسبی به فضا می‌دهند و در تنوع بالایی تولید می‌شوند‌‌. البته باید گفت نوع متریال مصرفی و نحوه ساخت پارتیشن، تعیین کننده ویژگی‌های پارتیشن‌ها هستند. طراحی و نصب پارتیشن‌ اداری باید توسط افراد حرفه‌ای صورت گیرد تا اجرای آن بدون نقص و با حداقل مشکلات انجام گردد. پرچینکو، یکی از بهترین تولید کنندگان پارتیشن‌های اداری در سبک ها و انواع مختلفی است که برای طراحی و نصب پارتیشن‌ها، تیم حرفه‌ای و ماهری دارد. برای تهیه یک پارتیشن اداری لوکس و مناسب می‌توانید به وبسایت پرجینکو مراجعه نمایید.

منبع: قطره

rushweb blog...
ما را در سایت rushweb blog دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : rushweb rushweb بازدید : 105 تاريخ : دوشنبه 18 مهر 1401 ساعت: 13:49

معمولا تمام سازه های چوبی به ویژه خانه های چوبی با توجه به این که با مواد اولیه ای مانند چوب ساخته می شوند دارای مزیت ها و ویژگی های مثبت بسیاری هستند. خانه های چوبی علاوه بر داشتن استحکام و مقاومت بالا و همچنین دوام و ماندگاری زیادی دارای مصرف انرژی کمتری نیز هستند. در این مقاله سعی داریم به بررسی مصرف انرژی در خانه های چوبی بپردازیم، به همین خاطر پیشنهاد می کنیم تا انتهای این مقاله ما را همراهی کنید.

مصرف انرژی در خانه های چوبی

خانه های چوبی نسبت به خانه های بتنی، آجری و … از قیمت کمتر برخوردار بوده و با صرف هزینه های کمی می توان این خانه ها را ساخت. با کم شدن هزینه های ساخت ساز مسلما مصرف انرژی و زمان نیز کاهش پیدا خواهد کرد. بر اساس تحقیقاتی که انجام شده است خانه های چوبی دارای تقریبا ۷۰ درصد مصرف انرژی کمتری نسبت به سایز سازه های ساختمانی هستند. خانه های چوبی که توسط چوب های مرغوب و با کیفیت ساخته شده اند دارای قابلیت عایقی مناسبی بوده و می توانند در فصول سرد و گرم سال از هدر رفتن گرما و سرما جلوگیری کنند. با جلوگیری از هدر رفتن گرما و سرما می توان در مصرف انرژی صرفه جویی کرد.

در کلبه چوبی می توان به راحتی از نور خورشید استفاده کرد. با استفاده از نور خورشید می توان نور و روشنایی و همچنین گرمای مورد نیاز خانه را تامین کرد. به طور معمول هیچ نوری نمی تواند جایگزین نور خورشید شود، به همین خاطر در هنگام ساخت ویلا چوبی باید از پنجره ها و … به منظور بهره مندی کافی از نور خورشید استفاده کرد. در زمستان ها با بهره گیری از گرمای خورشید می توانید در مصرف انرژی صرفه جویی کنید.

 

کلبه چوبی

 

کاهش مصرف انرژی در کلبه چوبی

به منظور استفاده صحیح از انرژی در کلبه چوبی، در زمان ساخت ویلا چوبی باید قسمت هایی را که دارای مصرف انرژی بیشتری هستند را مشخص کرده و با استفاده از روش های صحیح راهی برای کم کردن انرژی در آن قسمت پیدا کرد.

در هنگام ساخت ویلا چوبی در صورت امکان تا جایی که ممکن است دیوارها، کفپوش ها و سقف را کاملا از نظر حرارتی عایق کنید. به منظور کاهش مصرف انرژی در کلبه چوبی سعی کنید تا جایی که ممکن است کلیه درزها و شکاف ها، سوراخ ها، سوئیچ ها و خروجی ها و … را به خوبی کنترل کنید تا از هدر رفت بیش از اندازه انرژی جلوگیری کنید. در صورت استفاده نکردن از شومینه دریچه آن را مسدود کنید تا گرما و سرما از آن به بیرون نرود.

با استفاده از الگو مصرف مناسب، نور قسمت هایی که نیاز به نور کمتری دارند را کاهش داده و نور قسمت هایی که نیاز بیشتری به نور دارند را افزایش دهید. به منظور کاهش مصرف برق توصیه می شود که از لامپ های رشته ای به جای لامپ های حبابی استفاده کنید.

لازم به ذکر است که کلبه چوبی نمایانگر طبیعت است. کلبه های چوبی به طور کلی در مصرف انرژی و کاهش هدر رفتن آن بسیار مناسب هستند. می توان گفت که چوب در طول روز گرمای خورشید را جذب کرده و در شب نیز از ورود گرما به داخل خانه جلوگیری می کند، این امر موجب می شود تا بتوانید در مصرف انرژی صرفه جویی کنید.

 

خانه چوبی

 

تهویه و گردش هوای مناسب در خانه های چوبی

چوب های به کار برده شده در ساخت ویلا چوبی قادر هستند که کربن و آلودگی های محیطی را به خود جذب کنند به همین خاطر می توانند کیفیت هوای استشمامی شما را افزایش دهند. می توان گفت که با توجه به این قابلیت دیگر نیازی نیست که از دستگاه های تصفیه هوا و حتی دستگاه های تولید کننده رطوبت استفاده کرد، و این امر به خودی خود موجب می شود تا در مصرف انرژی صرفه جویی شود.

طول عمر خانه های چوبی

برخلاف تصور عموم مردم خانه های چوبی دارای طول عمر بسیار زیادی هستند. در ساخت ویلا چوبی از چوب های مختلفی استفاده می شود، با انتخاب درست و اصولی چوب می توانید یک کلبه چوبی مناسب و با دوام داشته و در مصرف وقت و انرژی خود صرفه جویی کنید.

ساخت ویلا چوبی و کلبه چوبی توسط چوبین ویلا

چوبین ویلا یکی از برترین و بزرگترین سایت های طراحی و تولید کننده انواع ویلا و کلبه چوبی است. چوبین ویلا با بهره مندی از بهترین و مجرب ترین مهندسان در زمینه طراحی و ساخت ویلا چوبی قادر است بهترین و به روزترین مدل های کلبه چوبی را طراحی و اجرا کند. اگر شما نیز مایل به سفارش و یا خرید کلبه چوبی و یا ویلای چوبی هستید پیشنهاد می کنیم که به سایت چوبین ویلا مراجعه و علاوه بر مشاهده نمونه کارهای این شرکت از سایر خدمات ارائه شده آن مطلع شوید.

منبع: رسانه خبری و مجله الکترونیکی مانا

rushweb blog...
ما را در سایت rushweb blog دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : rushweb rushweb بازدید : 126 تاريخ : دوشنبه 4 مهر 1401 ساعت: 14:12

سازه های چوبی دارای انواع مختلفی هستند که در سراسر جهان از آن ها استفاده می کنند. این سازه ها علی رغم تفات های بسیاری که دارند دارای ساختاری مشابه و یکسان هستند. از سازه های چوبی بیشتر به منظور ساخت ویلا چوبی و خانه چوبی استفاده می کنند. قیمت سازه های چوبی بسیار ارزان تر و به صرفه تر از سازه های بتنی، آجری و … است، به همین خاطر مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته اند. قیمت این سازه ها را با توجه به عوامل مختلفی تعیین می کنند. در این مقاله سعی داریم تا به بررسی برخی از مهمترین عوامل موثر در قیمت سازه های چوبی بپردازیم از این رو تا انتهای ایم مطلب ما را همراهی کنید.

 

سازه چوبی

 

قیمت ویلا چوبی

همان طور که پیش تر نیز ذکر شد قیمت ساخت خانه چوبی و ویلا چوبی و سایر سازه های چوبی را بر اساس عوامل مختلفی تعیین می کنند. در ادامه به بررسی برخی از این عوامل می پردازیم:

قیمت چوب

از جمله این عوامل می توان به قیمت چوب استفاده شده در ساخت ویلا چوبی اشاره کرد. از آنجایی که چوب یکی از اصلی ترین و مهم ترین مواد اولیه سازنده این خانه ها است، افزایش و یا کاهش قیمت چوب بر قیمت ویلا چوبی نیز تاثیر مستقیمی خواهد داشت. نوع چوب نیز یکی از مهمترین عواملی است که بر قیمت چوب تاثیر دارد. هر چه چوب از کیفیت بالاتری برخوردار باشد قیمت سازه نیز افزایش خواهد یافت. باید بگوییم که چوب نیز مانند سایر مصالح به صورت وزنی (بر حسب متر مربع) معامله می شود.

قیمت مصالح

قیمت مصالح نیز مانند قیمت چوب تاثیر بسزایی بر تعیین قیمت نهایی ویلا چوبی دارد. هر چه هزینه مصالح بالاتر باشد مسلما قیمت محصول نهایی نیز بالاتر خواهد بود. همان طور که مشخص است مصالح نیز مانند سایر مواد دارای نوع و کیفیت های متفاوتی هستند. هر چه کیفیت مصالح به کار برده شده بیشتر و بالاتر باشد به طبع قیمت سازه نیز بیشتر خواهد بود. لازم به ذکر است که خرید و یا سفارش ویلا چوبی که با استفاده از مصالح باکیفیت ساخته شده است بسیار به صرفه و اقتصادی تر از ویلا چوبی های بی کیفیت است، زیرا مصالح با کیفیت دوام و طول عمر بیشتری داشته و می توانید سال های بیشتری از آن استفاده کنید.

قیمت خدمات مهندسی و پیمانکاری

خدمات مهندسی و یا پیمانکاری نیز یکی از موضوعات بسیار مهمی است که در تعیین قیمت سازه های چوبی مانند ویلا چوبی و خانه چوبی تاثیر بسیار زیادی دارد. ساخت ویلا چوبی و خانه چوبی نیازمند طراحی و دریافت خدمات مهندسی مانند فونداسیون، طراحی تاسیسات مکانیکی، برقی و … است که خود شامل هزینه می شود. هزینه های خدمات مهندسی برای شرکت های مختلف مهندسی متفاوت است. برخی از شرکت های مهندسی تازه کار هزینه های اندکی را برای انجام این کارها به مشتریان عرضه می کنند. اما باید در نظر داشت که این شرکت ها به دلیل تجربه کاری کم و گاهی نداشتن مهندسین حرفه ای می توانند کار خود را به خوبی انجام نداده و هزینه های بسیار گزافی بر مشتریان تحمیل کنند. بنابراین توصیه می شود که به منظور طراحی و ساخت ویلا چوبی و خانه چوبی خود از شرکت های معتبر و با سابقه ای که در این زمینه فعالیت می کنند کمک بگیرید.

 

قیمت ویلا چوبی

 

متراژ و امکانات رفاهی ویلا چوبی

متراژ و امکانت رفاهی به کار برده شده درساخت خانه چوبی و ویلا چوبی نیز از دیگر عوامل مهم در تعیین قیمت هستند. به طور مثال هر چه در ساخت خانه چوبی از متراژ بیشتری استفاده شود و امکانت رفاهی بیشتری به کار برده شود باشد، قیمت نیز بالاتر است. با هزینه ای که برای امکانات رفاهی خانه چوبی خود می کنید می توانید رفاه خانواده خود را تامین کنید بنابراین صرف هزینه ای نه چندان زیاد ارزشش را دارد.

به طور کلی هزینه های مرتبط با ساخت خانه چوبی و ویلا چوبی دارای نقشی بسیار اساسی و مهم در قیمت دارند. هر چه کیفیت و میزان خدمات ارائه شده بیشتر باشد به طبع قیمت نیز بالاتر خواهد بود.

قیمت سازه های چوبی در چوبین ویلا

چوبین ویلا یکی از برترین و معتبرترین شرکت های طراحی و تولید انواع سازه های چوبی از جمله خانه چوبی و ویلا چوبی است. چوبین ویلا با بهره مندی از تیمی مجرب از مهندسین حرفه ای و ماهر در زمینه طراحی، تولید و اجرای انواع سازه های چوبی فعالیت می کند. قابل ذکر است که چوبین ویلا با استفاده از بهترین و مرغوب ترین مصالح موجود در بازار سازه های چوبی را تولید و با نازل‌ ترین قیمت در اختیار مشتریان خود قرار می دهد. به منظور مشاهده نمونه کارهای این شرکت و اطلاع از قیمت و سایر خدمات ارائه شده توسط این شرکت می توانید به سایت اینترنتی choobinvilla.ir مراجعه و در صورت نیاز با کارشناسان این مجموعه در ارتباط باشید.

منبع: رویال مارکتینگ

rushweb blog...
ما را در سایت rushweb blog دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : rushweb rushweb بازدید : 108 تاريخ : دوشنبه 4 مهر 1401 ساعت: 14:01

استانداردهای ساخت ویلا چوبی

امروزه خانه‌های چوبی به یکی از سازه‌های محبوب چوبی تبدیل شده‌اند به همین خاطر تقاضای ساخت آن بیش‌از‌پیش شده است. در ساخت خانه چوبی باید توجه داشته باشید که تمامی مراحل آن بر اساس استاداردهای مشخص انجام شود. اگر ساخت ویلا و خانه چوبی مطابق با استانداردهای آن انجام نشود ممکن است نتیجه مطلوب حاصل نشده و حتی هزینه‌های هنگفتی را نیز بر شما تحمیل کند. علاوه بر رعایت استانداردهای ساخت‌و‌ساز باید مصالح به کار برده شده را نیز متناسب با استانداردهای معتبری مانند استاندارد دبلیو سی و ... انتخاب کرد. در این مقاله سعی کرده‌ایم به بررسی مراحل و استانداردهای ساخت خانه چوبی بپردازیم، باز این رو توصیه داریم تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

 

الزامات ساخت ویلا چوبی

در طراحی و ساخت خانه چوبی عوامل بسیار زیادی تاثیر‌گذار هستند، به همین خاطر باید قبل از ساخت از آن‌ها اطلاع داشته باشید. ویلاهای چوبی باید دارای مشخصات و ویژگی‌های خاص و منحصر به فردی باشند تا بتوانند نیازهای شما را برطرف سازند، به همین خاطر بهتر است که قبل از ساخت و یا خرید آن‌ها مواردی را در نظر داشته باشید. در ساخت خانه چوبی باید به مواردی همچون ضد آتش بودن، ضد آب بودن، ضد زلزله بودن، عایق بودن، سازگاری با اقلیم مورد نظر و ... توجه داشت.

ضد آتش بودن

در ساخت خانه چوبی باید چوبی را که  قصد دارید برای ساخت از آن استفاده کنید از میان چوب‌های مرغوب و استاندارد انتخاب کنید. در ضمن چوب‌ها و الوار‌هایی را از قبل فرآوری کرده و آن‌ها را به مواد ضد آتش آغشته کنید. با این کار می‌توانید از حریق و آتش سوزی الوار‌ها جلوگیری کنید. بر طبق استانداردهای جهانی شرکت هایی که در زمینه ساخت ویلا چوبی فعالیت می‌کنند باید چوب‌ها را با  استفاده از مصالح نسوز بپوشانند. علاوه بر فرآوری چوب از تخته‌های گچی نیز به عنوان محافظ برای الوارهای چوبی استفاده می‌کنند. لازم به ذکر است که الوارهای سقف و دیواره‌ها نیز با این تخته‌ها پوشانده می شوند.

ضد آب بودن

بر اساس استانداردهای ساخت خانه چوبی الوار‌های مورد استفاده در ساخت خانه چوبی باید دارای رطوبت معینی باشند، به همین خاطر کارخانه‌های فرآوری چوب باید چوب‌ها را تا حدودی خشک کنند. در حقیقت چوب عنصری متخلل بوده و در برابر آب و رطوبت نفوذپذیر است، به همین خاطر قبل از استفاده آن برای ساخت و ساز، کارخانه‌ها باید با استفاده از فناوری های خاص چوب‌ها را ضد آب کنند.

ضد زلزله بودن

خانه‌های چوبی ساخته شده بر اساس استانداردهای معتبر دارای بیشتری مقاومت در برابر زلزله هستند. در ساخت خانه چوبی از مصالحی سبک و کم وزن استفاده شده است، از‌این‌رو خطر آسیب‌دیدگی و خسارت کمتری در هنگام زلزله وجود دارد.

عایق بودن

چوب یکی از عناصری است که نسبت به الکتریسیته نارسانا بوده و برق را از خود عبور نخواهد داد. به همین خاطر می‌توان ادعا کرد که زندگی در سازه های چوبی مانند خانه چوبی امنیت بیشتری دارد. این ویژگی در خانه های چوبی آن را در برابر حوادث طبیعی مانند رعد و برق ایمن می‌سازد.

سازگاری با اقلیم مورد نظر

قبل از ساخت و خانه چوبی باید به این نکته توجه داشته باشید که بر اساس برخی از استانداردها، چوب را باید متناسب با اقلیم و شرایط آب و هوایی که قصد ساخت و ساز در آن دارید انتخاب کنید.

در صورت سپردن ساخت خانه چوبی خود به فرد و یا شرکت مهندسی خاص باید توجه داشته باشید که ساخت آن نیازمند اجرای یک سری قوانین و الزامات است که باید به طور حتم انجام گیرند، در صورت رعایت نکردن این الزامات خانه ساخته شده کاملا غیراستاندارد بوده و جواز پایان کار به آن تعلق نخواهد گرفت.

 در ساخت خانه چوبی علاوه بر عوامل ذکر شده تمامی مراحل نازک‌کاری و یا به‌عبارتی امکانات داخلی مانند ساخت و نصب پنجره‌ها، درها، لوله‌کشی، سیم کشی، نصب کفپوش‌ها، شیرآلات، نصب کاشی‌ها و سرامیک‌ها، عایق‌کاری سقف و ... نیز باید بر اساس اصول و قواعد خاصی انجام گیرند.

همان‌طور که پیش‌تر نیز ذکر کردیم داشتن سیستم ضد‌حریق، برق‌کشی استاندارد و متناسب با نوع ساختمان و هم‌چنین عایق بودن آن از الزاماتی است که بسیار مهم بوده و باید به‌صورت کاملا استاندارد انجام شوند. علاوه بر موارد ذکر شده اسکلت سازه نیز باید به صورت دقیق و استاندارد اندازه‌گیری و اجرا شود، لازم به ذکر است که اگر هر قسمت از اصول فیزیکی سازه به‌صورت اصولی و مطابق با استاندارد انجام نشود، کاربری سازه با مشکل مواجه خواهد شد. به همین خاطر توصیه می‌کنیم که ساخت خانه چوبی خود را به فرد و یا افراد دارای مهارت و تجربه کافی بسپارید تا در آینده دچار مشکل نشوید.

منبع:بهارنیوز

 

 

rushweb blog...
ما را در سایت rushweb blog دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : rushweb rushweb بازدید : 120 تاريخ : شنبه 2 مهر 1401 ساعت: 18:25

یکی از اجزای اصلی محیط های کاری، صندلی های اداری هستند که برای نشستن پشت میز طراحی شده اند. پشت میز نشینی روی صندلی در مدت طولانی، باعث آسیب های جسمانی می‌شود که برای جلوگیری از آنها، باید از صندلی های اداری استاندارد با طراحی درست و اصولی استفاده کرد.

 

همچنین صندلی اداری باید به گونه ای طراحی شود که باعث خستگی زودرس نشود. صندلی های اداری دارای تنوع بالایی هستند و در انواع مختلفی تولید می‌شوند. علت تنوع صندلی های اداری، کاربرد و مکانی است که صندلی اداری برای استفاده در آن طراحی می‌شود. انواع صندلی اداری، دارای اندازه، طراحی، جنس، رنگ و ویژگی های متفاوتی هستند که آنها را متناسب برای استفاده در شرایط مختلف طراحی می‌کنند. برای رسیدن به پاسخ این سوال: انواع صندلی اداری کدامند و هر کدام چه ویژگی هایی دارند؟، تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

 

از مکان هایی که صندلی اداری در آنها استفاده می‌شود، می‌توان به: ادارات، شرکت ها، بانک ها، دفاتر رسمی، بیمارستان ها، دندانپزشکی، موسسه ها و …، اشاره کرد. صندلی های اداری در طرح و رنگ های مختلفی تولید می‌شوند که می‌توان آنها را با سبک های مختلفی از دکوراسیون های داخلی محیط اداری هماهنگ کرد.

 

 

مدل های صندلی اداری

صندلی های اداری در دو نوع ثابت و چرخ دار تولید میشوند که هر کدام دارای ویژگی های خاصی هستند و برای استفاده در مکان های مختلفی کاربرد دارند.

 

صندلی های اداری پایه ثابت

صندلی های اداره پایه ثابت، مناسب برای استفاده در مکان هایی هستند که فرد به نشستن طولانی مدت نیازی ندارد و الزامی برای جابجایی صندلی وجود ندارد. از جمله این صندلی ها میتوان به صندلی های انتظار، صندلی های کنفرانس، صندلی هایی که در سینماها قرار دارند و …، اشاره کرد.

 

صندلی های اداری پایه چرخ دار

صندلی های اداری پایه چرخ دار، مناسب برای استفاده طولانی مدت هستند. همچنین برای جابجایی در مکان های کوچک، پایه های چرخ دار صندلی کمک بسیاری به افراد می‌کند. پایه های صندلی در تعداد متنوعی تولید می‌شوند که هر چه تعداد آنها بیشتر باشد، تعادل صندلی نیز بالاتر است. برای مشاغلی مانند مدیریت، کارمندی و …، استفاده از صندلی های اداری پایه چرخ دار مناسب تر است.

 

انواع صندلی های اداری

طراحی صندلی های اداری بنابر عملکرد و نوع کار، انجام می‌شود. تولید صندلی های اداری در انواع مختلف: صندلی انتظار، صندلی مدیریت، صندلی کنفرانس، صندلی کارمند، صندلی کامپیوتر و …، صورت می‌گیرد که هر کدام از آنها دارای ویژگی های خاصی هستند. در ادامه انواع صندلی اداری و ویژگی های آنها را مورد بررسی قرار میدهیم:

 

صندلی مدیریتی

صندلی مدیریت، همان تصویری است که از صندلی های اداری در ذهن داریم، صندلی های بزرگ پایه چرخ داری که دارای پشتی بلند هستند و حجم زیادی از محیط کار را در بر می‌گیرند. این صندلی های مدیریتی برای نشستن های طولانی مناسب هستند و ساختار استانداردی دارند‌. صندلی های راحت و زیبایی هستند که برای جایگاه مدیریت بسیار مناسب هستند.

 

 

صندلی کارمندی

صندلی های کارمندی مشابه صندلی های مدیریت، چرخ دار و مناسب برای استفاده های طولانی مدت هستند و بصورت استاندارد تولید می‌شوند. حجم کمتری نسبت به صندلی های مدیریت دارند و وزن آنها کمتر است. صندلی های کارمندی به منظور راحتی افراد دارای قابلیت تنظیم کردن هستند. میتوان صندلی های کارمندی را در انواع دسته دار، بدون دسته، پشتی کوتاه و پشتی بلند، بنابر نیاز افراد تهیه کرد.

 

صندلی کنفرانس

صندلی های کنفرانس، مناسب برای استفاده در جلسات و ارائه کنفرانس هستند که معمولاً زمان جلسات کوتاه است و نیازی به استفاده از صندلی های طبی و راحتی نیست. قابلیت تنظیمات بصورت محدود در صندلی های کنفرانس وجود دارد و معمولاً پایه آنها ثابت است.

 

صندلی انتظار

صندلی انتظار صندلی است که در سالن ها برای نشستن مراجعین و ارباب رجوع قرار می‌گیرد تا بتوانند مدت زمانی که برای مراجعه به دفتر یا مطب باید منتظر بمانند را بنشینند. پایه صندلی های انتظار ثابت هستند. این صندلی ها بصورت متصل به هم یا بصورت جداگانه تولید می‌شوند. تولید برخی از آنها دسته دار است و برخی دیگر در نوع بدون دسته تولید می‌شوند.

 

 

صندلی کامپیوتر

صندلی کامپیوتر، مناسب برای استفاده افرادی است که دائما در حال کار کردن با کامپیوتر هستند. کار کردن در این مشاغل میتواند در شرکت ها، بانک ها و حتی بصورت دورکاری در منزل صورت بگیرد. به علت زمان زیادی که صرف نشستن پشت کامپیوتر میشود، صندلی کامپیوتر باید راحت و طبی باشد.

 

سخن پایانی

صندلی های اداری که معمولاً برای انجام کارها در طولانی مدت استفاده می‌شوند، باید دارای ساختار استاندارد و ویژگی های مناسبی باشند تا در طولانی مدت باعث آسیب زدن به مهره های کمر و گردن نشوند. ویژگی هایی مانند: امکان تنظیمات ارتفاع، زاویه و عمق صندلی، دسته دار بودن، جنس و روکش خوب صندلی که باعث نظافت و شستشوی آسان شود، جنس پایه ها و چرخش ساده آنها، قیمت مناسب، کیفیت بالای متریال های استفاده شده در تولید صندلی های اداری، باعث مناسب و استاندارد بودن یک صندلی اداری می‌شوند. اداری نت، دارای سال ها تجربه در زمینه طراحی و تولید صندلی های اداری است. شما میتوانید برای سفارش و تهیه صندلی های اداری استاندارد و با کیفیت، به وبسایت اداری نت مراجعه کنید.

منبع: تکناز

rushweb blog...
ما را در سایت rushweb blog دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : rushweb rushweb بازدید : 103 تاريخ : شنبه 2 مهر 1401 ساعت: 12:58